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Beats Biblionetz - Texte

Representational Correspondence as a Basic Principle of Diagram Design

Christopher F. Chabris, Stephen M. Kosslyn
Zu finden in: Knowledge and Information Visualization (Seite 36 bis 57), 2005
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iconZusammenfassungen

Knowledge and Information VisualizationThe timeworn claim that a picture is worth a thousand words is generally well-supported by empirical evidence, suggesting that diagrams and other information graphics can enhance human cognitive capacities in a wide range of contexts and applications. But not every picture is worth the space it occupies. What qualities make a diagram an effective and efficient conduit of information to the human mind? In this article we argue that the best diagrams depict information the same way that our internal mental representations do. That is, “visual thinking” operates largely on relatively sketchy, cartoon-like representations of the physical world, translating sensory input into efficient codes before storing and manipulating it. Effective diagrams will assist this process by stripping away irrelevant detail while preserving or highlighting essential information about objects and their spatial relations. We discuss several examples that illustrate this “Representational Correspondence Principle,” and we consider its implications for the design of systems that use diagrams to represent abstract, conceptual knowledge, such as social networks, financial markets, or web content hierarchies.
Von Christopher F. Chabris, Stephen M. Kosslyn im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text Representational Correspondence as a Basic Principle of Diagram Design

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Personen
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Stephen M. Kosslyn , Edward R. Tufte

Aussagen
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Ein Bild sagt mehr als 1000 Wortea picture says more than a thousand words

Begriffe
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Bilder , social network analysissocial network analysis
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1980 Image and mind (Stephen M. Kosslyn) 5, 6, 6, 3, 1, 1, 3, 2, 3, 4, 2, 2 6 1 2 661
1983  local  The Visual Display of Quantitative Information (Edward R. Tufte) 2, 4, 8, 1, 2, 1, 12, 2, 12, 5, 10, 7 61 6 7 3661

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Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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