Implementing Learning DesignThe Learning Activity Management System (LAMS)
James Dalziel
Publikationsdatum:
|
![]() |

Zusammenfassungen
This paper describes the implementation of a broad-reaching Learning Design system called the Learning
Activity Management System or “LAMS”. LAMS includes environments for user administration, student
run-time delivery of sequences, teacher run-time monitoring of student sequences and, most importantly,
teacher authoring/adaptation of sequences.
Von James Dalziel im Text Implementing Learning Design (2003) Learning Design has the potential to revolutionise e-learning by capturing the
'process' of education, rather than simply content. By describing sequences of
collaborative learning activities, Learning Design offers a new approach to re-use
in e-learning. This paper describes the Learning Design approach, a detailed
example, and its implementation in the Learning Activity Management System.
Von James Dalziel im Text Implementing Learning Design (2003)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Rob Koper | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen 
- Ontologies to integrate learning design and learning content (Colin Knight, Dragan Gasevic, Griff Richards)
- Patterns, designs and activities - unifying descriptions of learning structures (Patrick McAndrew, Peter Goodyear, James Dalziel)
- Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments (Luis P. Prieto, Juan I. Asensio-Pérez, Juan A. Muñoz-Cristóbal, Iván M. Jorrín-Abellán, Yannis Dimitriadis, Eduardo Gómez-Sánchez)
- Investigations of E-Learning Patterns - Context Factors, Problems and Solutions (Christian Kohls, Joachim Wedekind) (2011)
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.