Learning and Knowledge Building with Social SoftwareZu finden in: CSCL 2009, 2009
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Zusammenfassungen
The progress of the Internet in recent years has led to the emergence of so-called
social software. This technology concedes users a more active role in creating Web content.
This has important effects both on individual learning and collaborative knowledge building.
In this paper we will present an integrative framework model to describe and explain learning
and knowledge building with social software on the basis of systems theoretical and
equilibration theoretical considerations. This model assumes that knowledge progress emerges
from cognitive conflicts that result from incongruities between an individual’s prior
knowledge and the information which is contained in a shared digital artifact. This paper will
provide empirical support for the model by applying it to Wikipedia articles and by examining
knowledge-building processes using network analyses. Finally, this paper will present a
review of a series of experimental studies.
Von Joachim Kimmerle, Johannes Moskaliuk, Ulrike Creß im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Learning and Knowledge Building with Social Software Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Learning in the Disciplines - Proceedings of the 9th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2010) - Volume 1, Full Papers (Kimberly Gomez, Leilah Lyons, Joshua Radinsky) (2010)
- Social Software and Knowledge Building - Supporting Co-Evolution of Individual and Collective Knowledge (Joachim Kimmerle, Ulrike Creß, Christoph Held, Johannes Moskaliuk)
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.