Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Variations of the self-imposed delay-of-gratification situation in preschool were compared to determine
when individual differences in this situation may predict aspects of cognitive and self-regulatory
competence and coping in adolescence. Preschool children from a university community
participated in experiments that varied features of the self-imposed delay situation. Experimental
analyses of the cognitive-attentional processes that affect waiting in this situation helped identify
conditions in which delay behavior would be most likely to reflect relevant cognitive and attentional
competencies. As hypothesized, in those conditions, coherent patterns of statistically significant
correlations were found between seconds of delay time in such conditions in preschool and
cognitive and academic competence and ability to cope with frustration and stress in adolescence.
Von Yuichi Shoda, Walter Mischel, Philip K. Peake im Text Predicting Adolescent Cognitive and Self-Regulatory Competencies From Preschool Delay of Gratification (1990) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | delay of gratificationdelay of gratification , Kinderchildren , Marshmallow-TestDelay-of-Gratification Task , Selbstregulierung , Stressstress |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Rational snacking - Young children’s decision-making on the marshmallow task is moderated by beliefs about environmental reliability (Celeste Kidda, Holly Palmeri, Richard N. Aslin) (2003)
- Calling Bullshit - The Art of Skepticism in a Data-Driven World (Carl T. Bergstrom, Jevin D. West) (2020)
Volltext dieses Dokuments
Predicting Adolescent Cognitive and Self-Regulatory Competencies From Preschool Delay of Gratification: Artikel als Volltext (: , 1049 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-07-13) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.