/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Gamer Generation Teaches School

The Gaming Practices and Attitudes towards The Gaming Practices and Attitudes towards Technology of Pre-Service Teachers
Elisabeth Hayes, Maryellen Ohrnberger
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of this research was to investigate the gaming practices of freshmen undergraduate teacher education students. The study also investigated how students who play games compared to non-gamers in their interest in using specific technologies for learning, their beliefs about how technology affects their learning, their orientation towards using new technologies, and their beliefs about the role of technology in their future careers. A broader goal was to lay the groundwork for a better understanding of how current teacher education students’ gaming practices might be leveraged in efforts to introduce game-based learning and other digital technologies into K-12 education.
Von Elisabeth Hayes, Maryellen Ohrnberger im Text The Gamer Generation Teaches School
This study explores preservice teachers’ current and previous gaming practices, and the relationship of gaming to their preferences for learning with technology as well as their beliefs about the importance of technology in their future profession. We were not interested simply in how prior gaming experience might relate to preservice teachers’ attitudes towards using games in their own teaching, but rather in how gaming might be tied to broader attitudes towards a wide range of learning technologies. The next sections briefly review the literature on games for learning, and build a case for the importance of understanding preservice teachers’ out-of-school gaming experiences. This is followed by a review of existing studies on inservice and preservice teachers’ gaming practices and their attitudes towards using games in their own teaching, as well as two studies that investigated the relationship of gaming to broader attitudes and practices associated with learning technologies. These studies tend to explore a restricted range of gaming practices, which limits our understanding of teachers’ gaming experience and how this experience might inform their attitudes towards and comfort with technologies in their own teaching. We then move to a description of the present study, which attempted to capture a wider range of potentially relevant game-related skills and orientations among preservice teachers.
Von Elisabeth Hayes, Maryellen Ohrnberger im Text The Gamer Generation Teaches School

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game , Digitalisierung , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , Schuleschool , Spielgame

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Gamer Generation Teaches School: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 160 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.