Implementing Game-Based LearningThe MAPLET Framework as a Guide to Learner-Centred Design and Assessment
Maree Gosper, Margot McNeill
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 217 bis 233), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Game-based learning can provide immersive experiences simulating authentic environments to enable students to develop and demonstrate the mastery of foundational knowledge through to complex concepts and higher order metacognitive and creative skills. While research provides evidence of the benefits of game-based learning, assessing the effectiveness of the learning that takes place is not without its challenges; realizing assessment in game-based learning cannot be achieved in isolation of the broader curriculum. From a whole of curriculum perspective, the alignment of targeted outcomes with gaming activities and assessment strategies for both summative and formative purposes is pivotal to the creation of effective learning experiences. Matching the intellectual maturity of learners with the demands of the gaming environment is also essential in order to facilitate engagement. Both require a strong understanding of the learner and process of learning, particularly the cognitive processes that underpin the development and assessment of different types of knowledge and skills. This chapter introduces a new approach to curriculum design which addresses both these elements within a single framework. The MAPLET framework combines the fundamental principles of curriculum alignment with a model for intellectual skill development based on the development of expertise. Use of the framework to guide decisions about which gaming applications to use, when and for whom, and how they can be assessed is discussed.
Von Maree Gosper, Margot McNeill im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Implementing Game-Based Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , game-based learninggame-based learning , Lernenlearning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Implementing Game-Based Learning: The MAPLET Framework as a Guide to Learner-Centred Design and Assessment: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 332 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.