/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Geometry Teaching Through ICT in Primary School

Nicholas Zaranis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 59 bis 71), 2014 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research on e-Learning and ICT in EducationThe purpose of this study is to investigate if and how information and communications technology (ICT) helps to improve first grade students´ basic geometry achievement regarding circles and triangles. Our research compares the level of geometrical competence of the students taught using our ICT oriented learning method specifically targeting 'Realistic Mathematics Education” (RME) and the van Hiele model for geometry concepts, as opposed to 'traditional” teaching methodology. The designed software consisted of a story and several activities with and without the use of computers for circles and triangles. The study involved first grade students in Crete and Athens, who were divided into two groups (experimental and control). The experimental group consisted of 113 students who were taught about circles and triangles with the support of computers. There were 121 students in the control group who were not exposed to the computer-oriented curriculum. Students in both groups were pretested and posttested for their geometry performance. The results of the study indicate that teaching and learning through ICT is an interactive process for students at the first grade level and has a positive effect for geometry learning using the background of RME and the van Hiele model.
Von Nicholas Zaranis im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Geometry Teaching Through ICT in Primary School

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer , Geometriegeometry , Lernenlearning , Mathematikmathematics

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Geometry Teaching Through ICT in Primary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 433 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.