/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Action Research for Educational Communications and Technology

Meghan McGlinn Manfra, Daniel Kelvin Bullock
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyAction research refers to the formalized, self-reflective research of practitioners. According to Cochran-Smith and Lytle (Inside and outside: Teacher research and knowledge. NY: Teachers College Press, 1993) action research is 'systematic and intentional inquiry” (p. 7). It is often conducted collaboratively in research groups that meet in person or at a distance via communication technologies. Action research transforms the traditional 'outside-in” relationship between practitioners and the educational community. It can provide a powerful means for bridging the divide between theory and practice and encouraging practitioners to engage in innovative practices. Action research includes a cyclical process of posing questions, collecting data, reflecting on findings, and reporting results. This chapter provides a comprehensive overview of action research and its history in the USA, Great Britain, and Australia. It also describes the epistemological and ontological differences between practical and critical action research. To inspire future action research in our field, we detail the action research method, including data collection and analysis techniques and provide example studies from the field of educational communications and technology. More specifically, we demonstrate the manner in which action research has already been used to better understand the impact of the integration of technology in classrooms and social settings. At the same time, we describe how action researchers have used educational communications and technology to conduct action research and to teach this research method through online or hybrid classes. Technology can be both the focus and part of the method of the action research.
Von Meghan McGlinn Manfra, Daniel Kelvin Bullock im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Action Research for Educational Communications and Technology

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Dewey, Judith Harris, Mark Hofer, Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Jan-Hinrik Schmidt, L. Shulman

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, LehrerInteacher
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Experience And Education (John Dewey) 35000
2009 local web  Research Highlights in Technology and Teacher Education 2009 (Cleborne D. Maddux) 4, 10, 3, 21, 2, 1, 4, 2, 5, 2, 3, 94169881
2013 local  Social Media (Jan-Hinrik Schmidt) 4, 10, 1, 7, 13, 1, 3, 3, 5, 2, 4, 51585657
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1987 local web  Knowledge and teaching (L. Shulman) 10, 4, 12, 1, 3, 7, 1, 6, 6, 6, 3, 1049510578
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 4, 16, 2, 5, 9, 3, 8, 9, 9, 5, 4, 989309991
2009 Instructional Planning Activity Types as Vehicles for Curriculum-Based TPACK Development (Judith Harris, Mark Hofer) 4100

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Action Research for Educational Communications and Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 271 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.