/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Structuring STEAM Inquiries

Lessons Learned from Practice
Sarah B. Bush, Kristin L. Cook
Zu finden in: STEAM Education (Seite 19 bis 35), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

STEAM EducationIn this chapter, we share our journey of working with in-service elementary teachers in school-level professional learning communities as they develop, refine, and implement problem-based STEAM investigations in their classrooms with a critical focus on grade-level mathematics and science content and practices as defined by the Common Core State Standards and Next Generation Science Standards. Our work with elementary teachers has yielded several problem-based STEAM inquiries that authentically and meaningfully integrate content areas to solve real-world problems. We have explicitly focused on inquiries that infuse the arts to investigate its potential to engage more diverse learners – in some cases students who have not traditionally been drawn to STEM subjects. We provide readers with the following three concrete examples of classroom-tested inquiries that have successfully and meaningfully integrated all areas of STEAM: designing a prosthetic arm for a kindergartener, a paleontology investigation, and a closer look at the arts within roller-coaster engineering. We conclude by sharing lessons learned as we embark on implementing effective STEAM instruction in the elementary school setting, and we provide tips and helpful resources for readers wishing to engage in the implementation of high-quality STEAM instruction.
Von Sarah B. Bush, Kristin L. Cook im Buch STEAM Education (2019) im Text Structuring STEAM Inquiries

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
design thinking, Kindergarten, Lernenlearning, Mathematikmathematics, MINTscience, technology, engineering, mathematics, STEAM

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Structuring STEAM Inquiries: Lessons Learned from Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 354 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.