Should You Go for Smartphones at School? How the Use of Modern Media in Class Influences IT-CompetencesZu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Since 2007, Graz University of Technology has been conducting an annual poll amongst its first-year students about their IT preferences and competence. On the basis of more than 8600 data records, this long-term survey reports the changes regarding students´ IT device ownership, communicative behavior via IT devices, and use of apps as well as social media services over a time period of eleven years. Furthermore, this publication answers the question, whether the use of emerging technologies in classroom has an influence on these changes or not. It can be stated that an “IT-friendly” environment (most of all internet access) and teaching at secondary school level significantly promotes IT and coding skills but does not intensify the use of social media applications.
Von Walther Nagler, Maria Grandl, Maria Haas, Martin Schön, Martin Ebner im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Should You Go for Smartphones at School? How the Use of Modern Media in Class Influences IT-Competences Volltext dieses Dokuments
Should You Go for Smartphones at School? How the Use of Modern Media in Class Influences IT-Competences: Volltext als PDF (: , 644 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.