/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Assessing Problem-Solving Skills in Game-Based Immersive Environments

Valerie J. Shute, Benjamin Emihovich
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationAccording to Pearson’s Law: “That which is measured improves.” But some important constructs, like problem-solving skill, are generally viewed as very difficult to measure for a variety of reasons (e.g., lack of a clear and agreed-upon definition, psychological and/or statistical multidimensionality of the construct, subjectivity of scoring, and so on). Adding to the challenge of validly measuring problem-solving skill is that formal education settings tend to focus only on well-structured problems – those that have correct and incorrect answers. However, these problems tend to have little transfer to the real world. In short, there is a gap in the kinds of problems being assessed and taught in schools and those desired in workplace environments. In this chapter, we focus on how game-based immersive environments, such as well-designed video games, can be used to both measure and promote the development of problem-solving skills in formal education settings. In this chapter, we discuss the theoretical foundations of problem-solving and provide a worked example of assessing it from gameplay using a well-designed video game. We conclude the chapter with a discussion on future implications for using game-based environments to measure and promote problem-solving skills in education.
im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Assessing Problem-Solving Skills in Game-Based Immersive Environments

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard Van Eck, Deniz Eseryel, Xun Ge, Dirk Ifenthaler, David H. Jonassen, Kurt Squire, Constance Steinkuehler
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 Digital Game-Based Learning6, 5, 9, 1, 1, 4, 1, 2, 10, 1, 5, 719157977
2012 Assessment in Game-Based Learning (Dirk Ifenthaler, Deniz Eseryel, Xun Ge) 4, 17, 1, 5, 13, 2, 3, 4, 5, 4, 2, 631066541
2012 local  Games, Learning, and Society (Constance Steinkuehler, Kurt Squire) 7, 3, 14, 1, 2, 7, 1, 1, 3, 4, 4, 72137252
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local  Toward a Design Theory of Problem Solving (David H. Jonassen) 2, 11, 1, 3, 14, 1, 4, 1, 5, 3, 1, 9162791641
2006 local web  Digital Game-Based Learning (Richard Van Eck) 6, 11, 1, 6, 10, 2, 7, 2, 7, 5, 6, 411104816

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.