/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Digital Game-Based Learning

It's Not Just the Digital Natives Who Are Restless
Zu finden in: Digital Game-Based Learning, 2006
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

With the widespread public interest in games as learning tools, DGBL proponents now need to explain why games are engaging and effective and how those principles can be leveraged to best integrate games into the learning process.
Von Klappentext im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning
In this article, I will outline why DGBL is effective and engaging, how we can leverage those principles to implement DGBL, how faculty can integrate commercial off-the-shelf (COTS) DGBL in the classroom, what DGBL means for institutional IT support, and the lessons we can learn from past attempts at technological innovations in learning.
Von Richard Van Eck im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning
After years of research and proselytizing, the proponents of digital game-based learning (DGBL) have been caught unaware. Like the person who is still yelling after the sudden cessation of loud music at a party, DGBL proponents have been shouting to be heard above the prejudice against games. But now, unexpectedly, we have everyone’s attention. The combined weight of three factors has resulted in widespread public interest in games as learning tools.
Von Richard Van Eck im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Steven Johnson, Diana G. Oblinger, James L. Oblinger, Seymour Papert, Marc Prensky

Begriffe
KB IB clear
AkkommodationAccommodation, Computerspielecomputer game, Digital NativesDigital Natives, game-based learninggame-based learning, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local secure web Educating the Net Generation (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 2, 1, 1, 5, 3, 7, 4, 1, 2, 6, 6, 163214161024
2005  local secure Everything Bad is Good for You (Steven Johnson) 21, 19, 15, 56, 70, 54, 30, 17, 13, 13, 10, 182533181867
2005Educause Review 40/51, 10, 8, 7, 8, 7, 14, 10, 2, 4, 5, 58305847
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local secure web Does Easy Do It? (Seymour Papert) 9100
2005 local secure web Is It Age or IT (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 131000
2005 local secure web Engage Me or Enrage Me (Marc Prensky) 1, 3, 1, 3, 4, 5, 11, 3, 3, 5, 2, 2652408

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Assimilation, Digital Immigrants

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

icon10 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Digital Game-Based Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 245 kByte; WWW: Link OK 2020-05-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.