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Beats Biblionetz - Bücher

Digital Game-Based Learning

EDUCAUSE Review, vol. 41, no. 2 (March/April 2006)


Ausgabe der Zeitschrift Educause Review
Buchcover
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iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Journal erwähnt ...


Personen
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Steven Johnson , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Seymour Papert , Marc Prensky

Fragen
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Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Begriffe
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AkkommodationAccommodation , Computerspielecomputer game , Digital NativesDigital Natives , game-based learninggame-based learning , Informationskompetenzinformation literacy , Lernenlearning
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Educating the Net Generation (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 2, 1, 5, 2, 3, 5, 17, 2, 1, 8, 3, 5 391551328
2005  local  Everything Bad is Good for You (Steven Johnson) 3, 5, 2, 2, 10, 15, 6, 2, 6, 12, 7, 10 2638102253
2005 Educause Review 40/55, 3, 6, 3, 5, 6, 7, 2, 3, 8, 3, 3 93031091
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Does Easy Do It? (Seymour Papert) 9100
2005 local web  Is It Age or IT (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 151100
2005 local web  Engage Me or Enrage Me (Marc Prensky) 1, 7, 2, 2, 6, 2, 3, 4, 8, 4, 2, 2 752630

iconDieses Journal erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
Assimilation, Digital Immigrants

iconZitate im Journal

Digital Game-Based LearningDo we have an operative definition of IT literacy? It can be easy to oversimplify IT literacy as the ability to use a computer and a search engine. Does the quality of different information resources matter? Has the institution discussed the new media and communication forms that have become part of our culture—multimedia, podcasts, Web sites, IM, and avatars? Is the institution defining IT literacy based on today’s tools (word-processing programs, spreadsheets) or on the activities they enable (communication, analysis)? As the world increasingly uses visualization, audio, and augmented reality, is the institution including these in the definition of IT literacy, or did it stop with keyboarding skills?
Von Diana G. Oblinger, Brian L. Hawkins im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text The Myth about Student Competency auf Seite  13
Digital Game-Based LearningWhat skills do students (and faculty) need in a digital world? A college/university education is designed to develop subject matter expertise, among other competencies. As more and more material is made available in digital form, IT skills become necessary to access and manipulate those information resources. But a college/university education also implies that students acquire other critical skills, such as information gathering, analysis, critical thinking, and problem-solving. Each of those can be facilitated by technology. Is the institution providing students with the tools, guidance, and practice they need? Can the students tell a legitimate source from one that is biased? Not to be forgotten are the ethics associated with ideas, information resources, and communication. In an age of cut-copy-and-paste, music downloads, and pirated software, do the students have guidance in applying the principles of academic honesty and respect to the digital world?
Von Diana G. Oblinger, Brian L. Hawkins im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text The Myth about Student Competency

iconZitationsgraph

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iconZeitleiste

icon19 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Digital Game-Based Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 245 kByte; WWW: Link OK 2021-03-20)
Auf dem WWW Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 234 kByte; WWW: Link OK 2021-03-20)
Auf dem WWW The Future for Higher Education: Sunrise or Perfect Storm?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 192 kByte; WWW: Link OK 2021-03-20)
Auf dem WWW The Myth about Student Competency: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 75 kByte; WWW: Link OK 2021-03-20)

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iconBeat und dieses Journal

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Journal ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.