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Beats Biblionetz - Bücher

Games, Learning, and Society

Learning and Meaning in the Digital Age
Constance Steinkuehler, , local 
Buchcover
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iconZusammenfassungen

Games, Learning, and SocietyThis volume is the first reader on videogames and learning of its kind. Covering game design, game culture, and games as 21st century pedagogy, it demonstrates the depth and breadth of scholarship on games and learning to date. The chapters represent some of the most influential thinkers, designers, and writers in the emerging field of games and learning - including James Paul Gee, Soren Johnson, Eric Klopfer, Colleen Macklin, Thomas Malaby, Bonnie Nardi, David Sirlin, and others. Together, their work functions both as an excellent introduction to the field of games and learning and as a powerful argument for the use of games in formal and informal learning environments in a digital age.
Von Klappentext im Buch Games, Learning, and Society (2012)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Philip E. Agre , Donald A. Norman

Begriffe
KB IB clear
design thinking , formal learningformal learning , game-based learninggame-based learning , Gesellschaftsociety , informal learninginformal learning , kulturelles Kapital , Lernenlearning , Spielgame , World of Warcraft , Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994  local  Things That Make Us Smart (Donald A. Norman) 12, 2, 5, 12, 3, 2, 4, 5, 4, 8, 14, 2 454323539
1997 local  Computation and Human Experience (Philip E. Agre) 1, 1, 5, 3, 1, 5, 3, 3, 7, 7, 6, 1 1061121

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Nicht erwähnte Begriffe
Bildung

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Games, Learning, and Society: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2783 kByte)

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
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iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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