/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Power of Data Science Ontogeny

Thick Data Studies on the Indian IT Skill Tutoring Microcosm
Nimmi Rangaswamy, Haripriya Narasimhan
Zu finden in: New Perspectives in Critical Data Studies (Seite 75 bis 96), 2022 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

New Perspectives in Critical Data Studies

New employment demands of a burgeoning Indian software service industry are spawning neo-educational structures, especially in the domain of data sciences through vibrant market mechanisms offering a scalable and industry-focused learning system. Since the 1990s, Indian software firms have developed expertise in carrying out outsourced back-office tasks and mid-level IT services like data entry, managing call centres, and performing software quality testing for foreign companies taking advantage of a technically trained local workforce. The trend of automating manual work practices in the IT industry has generated a different kind of demand for data sciences directed at upskilling and job readiness. India is witnessing a market-oriented groundswell of data science and IT skill tutoring ‘shops’, resituating science and engineering education. In this chapter we report from ethnographic research conducted in two IT skill training parks to underpin arguments about emerging neo-educational learning structures suited to a data science education for new livelihood opportunities in an IT-accredited India. Our chapter makes a case for looking at ‘data studies’ from an ethnographic perspective uncovering a ‘program’ of upward mobility through IT skilling and employment. What directions might data studies about tutoring data science skills in the Indian context lead to? Excerpts presented here from field research imagine new livelihoods, aspirations, and technology skills that are more often than not a reflection of the power of data science education.

Keywords

  • IT industry
  • Employment
  • IT Skills
  • Data science education
  • India
Von Nimmi Rangaswamy, Haripriya Narasimhan im Buch New Perspectives in Critical Data Studies (2022) im Text The Power of Data Science Ontogeny

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Datendata, IndienIndia, Kontextcontext, Lernenlearning, Softwaresoftware

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.