/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Meeting at the Wiki

The New Arena for Collaborative Writing in Foreign Language Courses
Ana Oskoz, Idoia Elola
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter introduces the use of wikis and written and voice web applications as supporting tools for collaborative writing. It reports on a study examining the processes advanced Spanish foreign language learners engage in while working collaboratively using wikis and chat to complete a writing assignment. Through analysis of students’ essays, wiki-based drafts, chat transcripts, and questionnaire responses, it was observed that students maintained an interest in their essays’ accuracy as well as a focus on global rather than local aspects. In addition, the combination of wikis and chat provided students with an environment in which to state a clear thesis, provide supporting evidences, and refine the organization of the essay in a manner often missing in individual work. The authors expect that the benefits observed when using social web applications while working collaboratively will provide more evidence for pedagogical shifts that will help students become better writers in their second language.
Von Ana Oskoz, Idoia Elola im Buch Web 2.0-Based E-Learning (2010) im Text Meeting at the Wiki

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard P. Adler, John Seely Brown, Amy Bruckman, Tobias Bürger, Joseph T. Chao, Beat Döbeli Honegger, Robin Farabaugh, Andrea Forte, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Brian Lamb, Tim O'Reilly, Kevin R. Parker, Sebastian Schaffert, Sandra Schön, G. Trentin, Diana Wieden-Bischof

Aussagen
KB IB clear
Wiki eignet sich sehr für kollaboratives Schreibenwikis are very suitable for collaborative writing

Begriffe
KB IB clear
Fremdsprachesecond language, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Sprachelanguage, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004New Tools for Back-to-School5, 3, 1, 4, 1, 6, 2, 4, 5, 5, 10, 164641161148
2005  WikiSym 20056, 10, 5, 11, 17, 11, 8, 9, 9, 9, 11, 307861301419
2008Minds on Fire3, 4, 2, 1, 2, 3, 2, 2, 1, 1, 2, 49134286
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Wide Open Spaces (Brian Lamb) 1, 1, 2, 4, 4, 1, 3, 2, 2, 2, 2, 634166965
2005    What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 2, 6, 2, 3, 4, 3, 4, 3, 3, 3, 8, 10422310382
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 7, 9, 5, 8, 9, 12, 8, 6, 7, 14, 9, 122614121093
2006   From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 1, 2, 1, 3, 4, 2, 4, 2, 2, 5, 3, 815208594
2006    Learning with Semantic Wikis (Sebastian Schaffert, Diana Wieden-Bischof, Tobias Bürger, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Sandra Schön) 2, 3, 1, 1, 7, 5, 2, 1, 4, 2, 7, 88298544
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 1, 5, 4, 1, 10, 4, 3, 4, 4, 4, 7, 16192616534
2007    The Isle is Full of Noises (Robin Farabaugh) 1, 1, 1, 4, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 2, 22142295
2008    Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 1, 1, 1, 3, 4, 3, 2, 1, 1, 1, 3, 87148352
2008Minds on Fire (J. S. Brown, Richard P. Adler) 1, 3, 1, 4, 2, 2, 4, 3, 3, 1, 2, 69136239

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalMeeting at the Wiki: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 315 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 36
Webzugriffe auf diesen Text 13712274391525114424155125236542335263151314133151316121143222823352512
2011201220132014201520162017