Using Concept Maps with Adult Students in Higher EducationBarbara J. Daley
Zu finden in: Concept Maps: Theory, methodology, technology (Seite 59), 2005
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Zusammenfassungen
The purpose of this study was to investigate the ways in which the use of concept maps influenced the learning processes of adult graduate students in the context of higher education. Two groups of students were taught to use concept mapping as a constructivist learning strategy and then were followed over the course of a year to determine the impact this strategy had on their learning. Results indicate that adult graduate students became more aware of their own learning processes, changed their learning strategies and articulated changes in their thinking. Implications for teaching and learning in higher education are drawn.
Von Barbara J. Daley im Konferenz-Band Concept Maps: Theory, methodology, technology (2005) im Text Using Concept Maps with Adult Students in Higher Education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | D.P. Ausubel , Jerome S. Bruner , D. B. Gowin , Joseph D. Novak , Jean Piaget | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Concept Maps fördern das Lernen zu Lernen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Concept MapConcept Map , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software |
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Using Concept Maps with Adult Students in Higher Education: Artikel als Volltext (: , 51 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.