/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

Joseph D. Novak

Dies ist keine offizielle Homepage von Joseph D. Novak, E-Mails an Joseph D. Novak sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Joseph D. Novak and it is not possible to contact Joseph D. Novak here!

iconBücher von Joseph D. Novak Hier finden Sie alle Bücher der gewählten Person, die im Biblionetz vorhanden sind.

Buch

A Theory of Education

(Joseph D. Novak) (1977)
Buchcover

Learning how to learn

(Joseph D. Novak, D. B. Gowin) (1985)  local 
Buchcover

Learning, Creating, and Using Knowledge

Concept Maps as the Facilitative Tools in Schools and Corporations

(Joseph D. Novak) (1998)  local 
Buchcover

Teaching Science for Understanding

A Human Constructivist View

(James Wandersee, Joel Mintzes, Joseph D. Novak) (1998) local 
Buchcover

Assessing Science Understanding

(Joel Mintzes, James Wandersee, Joseph D. Novak) (2000) local 
Konferenz-Proceedings

Concept Maps: Theory, methodology, technology

Proceedings of the 1st international conference on concept mapping

( Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Alberto J. Cañas, F. M. González, Joseph D. Novak) (2005) local web 
Buchcover

Third International Conference on Concept Mapping

(Alberto J. Cañas, Priit Reiska, Mauri Åhlberg, Joseph D. Novak) (2008) local web 

iconTexte von Joseph D. Novak Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text Texttyp
 local web  2, 3, 1, 4, 3, 4, 5, 5, 2, 1, 7, 3 The Theory Underlying Concept Maps and How To Construct Them (Joseph D. Novak) Text
1963 Human constructivism - A unification of psychological and epistemological phenomena in meaning making (Joseph D. Novak) erschienen in International Journal of Personal Construct Psychology. 6. 167-193Text
1964 The importance of conceptual schemes for teaching science - The Science Teacher: 31(6): 10-13. (Joseph D. Novak) Text
1980 Learning theory applied to the biology classroom (Joseph D. Novak) erschienen in The American Biology Teacher 42: 280-285Text
1990 Concept maps and Vee diagrams - Two metacognitive tools for science and mathematics education (Joseph D. Novak) erschienen in Instructional Science, 19, 29-52Text
1990 Concept mapping - A useful tool for science education (Joseph D. Novak) erschienen in Journal of Research in Science Teaching 27(10), 937-949Text
1991 Clarify with Concept Maps (Joseph D. Novak) erschienen in The Science Teacher, 58(7) 45-49.Text
2002 Meaningful learning - The essential factor for conceptual change in limited or appropriate propositional hierarchies (LIPHs) leading to empowerment of learners (Joseph D. Novak) erschienen in Science Education, 86, 548-571Text
2003 The Promise of New Ideas and New Technology for Improving Teaching and Learning (Joseph D. Novak) erschienen in Journal of Cell Biology Education. 2 (Summer): 122-132.Text

iconInterviews mit Joseph D. Novak Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text
2004 local web  1, 6, 7, 2, 4, 4, 5, 4, 3, 1, 4, 3 Conceiving of Concept Maps To Foster Meaningful Learning - An Interview with Joseph D. Novak (Joseph D. Novak, Liberato Cardellini) erschienen in Journal of Chemical Education, Vol. 81 No. 9 September 2004

iconDefinitionen von Joseph D. Novak

Concept Map
  • A concept map is a schematic device for representing a set of concept meanings embedded in a framework of propositions.
    von Joseph D. Novakim Buch Learning how to learn (1985) im Text Concept mapping for meaningful learning auf Seite 2
  • Concept maps are tools for organizing and representing knowledge. They include concepts, usually enclosed in circles or boxes of some type, and relationships between concepts or propositions, indicated by a connecting line between two concepts. Words on the line specify the relationship between the two concepts.

iconBemerkungen von Joseph D. Novak

Von Joseph D. Novak gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:


Texte
KB IB clear
Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education, The Need for a Theory of Education

Aussagen
KB IB clear
Concept Maps eignen sich zur Beurteilung von SchülerInnen.
Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning

Begriffe
KB IB clear
Concept MapConcept Map, Lerntyp/Lernstillearning style

iconZeitleiste

iconCoautorInnen

Mauri Åhlberg, Alberto J. Cañas, Liberato Cardellini, F. M. González, D. B. Gowin, Joel Mintzes, Priit Reiska, James Wandersee

iconZitationsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung von im Biblionetz erfassten Zitationen und Co-Autorschaften.

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconBegriffswolke von Joseph D. Novak


Begriffswolke
APH KB IB clear
Advance OrganizerAdvance Organizer, Amygdala / Mandelkern, Autonomieautonomy, Behaviorismusbehaviorism, Beobachtungobservation, Bildungeducation (Bildung), Biologiebiology, Cmap Tools, Computercomputer, Concept MapConcept Map, Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software, Curriculum / Lehrplancurriculum, Denkenthinking, Diagramm, Einfachheitsimplicity, Emotionale Intelligenz, Epistemologie (Erkenntnistheorie)epistemology, Explizites Wissen, Formal-operatives Denkenformal operational stage, Freiheitfreedom, Gedächtnismemory, Gefühlefeelings, Gehirnbrain, Handelnacting, Hierarchiehierarchy, Implizites Wissenimplicit knowledge, Intelligenzintelligence, Internetinternet, item response theory, K1 knowledge / Wissen, K4 analysis / Analyse, K5 synthesis / Synthese, K6 evaluation / Beurteilung, Kinderchildren, Konstruktivismusconstructivism, Kreativitätcreativity, Kulturculture, Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, Kurzzeitgedächtnisshort-term memory, Langzeitgedächtnislong term memory, LehrerInteacher, Lernenlearning, Lernen zu Lernenlearning to learn, Lerntyp/Lernstillearning style, machine learning, Mathematikmathematics, Naturwissenschaftnatural sciences, Neuronales Netzneural network, peer reviewpeer review, Portfolio, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Prognose, Schreibenwriting, Schuleschool, scientific literacyscientific literacy, Softwaresoftware, Sprachelanguage, Stadien der kindlichen Entwicklung nach PiagetPiaget's theory of cognitive development, Symbolsymbol, Taxonomie von Bloom (kognitiver Bereich), Taxonomien von Bloom, Theorietheory, Ultra-KurzzeitgedächtnisSensory memory, Unternehmencompany, Verstehenunderstanding, Wahrnehmungperception, WebQuest, Wissen, Wissenschaftscience, Wissensgenerierung, Wissensrepräsentation, Zone of Proximal Development,

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

icon94 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

Auf dem WWW Building on New Constructivist Ideas and CmapTools to Create a New Model for Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 210 kByte; WWW: Link OK 2021-03-19)
Auf dem WWW A Science Education Research Program that Led to the Development of the Concept Mapping Tool and a New Model for Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 284 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Third International Conference on Concept Mapping: Volume 1 as fulltext PDF (lokal: PDF, 17265 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Third International Conference on Concept Mapping: Volume 2 as fulltext PDF (lokal: PDF, 16213 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Third International Conference on Concept Mapping: Volume 3 as fulltext PDF (lokal: PDF, 10063 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Assessing Science Understanding: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 15991 kByte)
Learning how to learn: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 51874 kByte)
Learning, Creating, and Using Knowledge: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 15037 kByte)
Second International Conference on Concept Mapping: Erster Konferenzband als PDF (lokal: PDF, 16079 kByte)
Second International Conference on Concept Mapping: Zweiter Konferenzband als PDF (lokal: PDF, 10053 kByte)
Teaching Science for Understanding: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 13778 kByte)
The pursuit of a dream: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1029 kByte)
Auf dem WWW The Theory Underlying Concept Maps and How To Construct Them: Fulltext of article as HTML (lokal: PDF, 190 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2007-04-02)

iconExterne Links

Auf dem WWW Concept Maps: Theory, methodology, technology: Website with fulltexts of all papers and posters ( WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.