Participatory design in open educationa workshop model for developing a pattern language
Yishay Mor, Niall Winters
Erstpublikation in: JIME 2008/13
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Technologically enhanced learning environments raise complex challenges for their
designers, developers and users. Design patterns and pattern languages have recently emerged as a
potential framework for addressing some of these challenges. However, the uptake of design patterns
has been slow outside of the computer science community. We argue that this is largely a consequence
of a weak positioning of pattern languages, as a form of delivering expert knowledge to layperson, and
suggest an alternative view: the development of a pattern language as a community endeavour. In
terms of open education, the workshop model can be viewed as an open production process for
developing educational resources, in our case design patterns. We propose a model of pattern
elicitation workshops, in which collaborative development of a pattern language provides a framework
for sharing design knowledge within interdisciplinary communities. This model was iteratively
developed at five international conferences. It was then postulated as a design pattern itself,
encompassing a series of practices and a set of supporting tools. We believe this model could be
applied in a broad range of communities concerned with the development of open digital educational
resources.
Von Yishay Mor, Niall Winters im Text Participatory design in open education (2008) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | R. Abelson , Christopher Alexander , Juan I. Asensio-Pérez , Jerome S. Bruner , Yannis Dimitriadis , Andreas Harrer , Davinia Hernández-Leo , Sara Ishikawa , Nils Malzahn , R. C. Shank , Murray Silverstein , Herbert Simon , Eloy D. Villasclaras-Fernández | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | patternpattern | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Participatory design in open education: Artikel als Volltext (: , 274 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.