/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Participatory design in open education

a workshop model for developing a pattern language
Yishay Mor, Niall Winters
Erstpublikation in: JIME 2008/13
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Technologically enhanced learning environments raise complex challenges for their designers, developers and users. Design patterns and pattern languages have recently emerged as a potential framework for addressing some of these challenges. However, the uptake of design patterns has been slow outside of the computer science community. We argue that this is largely a consequence of a weak positioning of pattern languages, as a form of delivering expert knowledge to layperson, and suggest an alternative view: the development of a pattern language as a community endeavour. In terms of open education, the workshop model can be viewed as an open production process for developing educational resources, in our case design patterns. We propose a model of pattern elicitation workshops, in which collaborative development of a pattern language provides a framework for sharing design knowledge within interdisciplinary communities. This model was iteratively developed at five international conferences. It was then postulated as a design pattern itself, encompassing a series of practices and a set of supporting tools. We believe this model could be applied in a broad range of communities concerned with the development of open digital educational resources.
Von Yishay Mor, Niall Winters im Text Participatory design in open education (2008)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
R. Abelson, Christopher Alexander, Juan I. Asensio-Pérez, Jerome S. Bruner, Yannis Dimitriadis, Andreas Harrer, Davinia Hernández-Leo, Sara Ishikawa, Nils Malzahn, R. C. Shank, Murray Silverstein, Herbert Simon, Eloy D. Villasclaras-Fernández

Begriffe
KB IB clear
patternpattern
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local Die Wissenschaften vom Künstlichen (Herbert Simon) 27101
1977A Pattern Language (Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein) 6, 15, 4, 12, 8, 2, 5, 4, 7, 10, 9, 730471336
1977Scripts, Plans, Goals, and Understanding (R. C. Shank, R. Abelson) 3, 6, 4, 17, 11, 6, 5, 2, 4, 8, 5, 31403197
1991Acts of Meaning (Jerome S. Bruner) 21000
1996The Culture of Education (Jerome S. Bruner) 15000
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web COLLAGE (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis, Iván M. Jorrín-Abellán, Inés Ruiz-Requies, Bartolomé Rubia-Avi) 7, 6, 11, 8, 9, 3, 3, 3, 3, 10, 13, 46114821
2006Bridging the Gap - Towards a Graphical Modeling Language for Learning Designs and Collaboration Scripts of Various Granularities (Andreas Harrer, Nils Malzahn) 3, 8, 7, 8, 4, 5, 7, 5, 6, 10, 8, 3183469

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Participatory design in open education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 274 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diesen Text

Beat hat diesen Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.