/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Thomas C. ReevesInformation technology (IT) tools in education have primarily been intended to serve two distinct goals, first expanding access to educational opportunities for learners who would not otherwise have them, and second, improving the quality and effectiveness of teaching and learning for all. The Digital Planet 2006 report from the World Information Technology and Services Alliance (http://www.witsa.org/) states as follows: Indeed, despite the expected peaks and valleys, countries around the globe are finding ICT the indispensable technology for increasing productivity, raising the standard of living, delivering greater educational opportunities, improving healthcare and human services and eliminating barriers to greater participation in world markets. [italics added by author]
Unfortunately, the evidence that IT tools are 'delivering greater educational opportunities” around the globe extends primarily to the meaning of 'greater” as 'extended” or 'more widespread.” Obviously, 'greater” can also mean 'better” or 'more effective,” but the evidence for the impact of IT tools in attaining this second goal is sorely lacking. The bottom line is that the vast bulk of the research and evaluation studies conducted to date indicate that IT tools can be used successfully to extend educational opportunities to otherwise disenfranchised learners, but the dream of enhancing the quality or effectiveness for all with these same IT tools remains illusive. One plausible reason for the lack of impact with respect to enhancing the quality of instruction and improving learning outcomes is that there has not been a sufficient investment in sound evaluation strategies when IT tools are being developed in educational contexts. The purpose of this chapter is to describe the state of the art of evaluation strategies for IT tools in education, with a special focus on mixed methods used in service of the design and development of educational software.
Von Thomas C. Reeves im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jakob Nielsen
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999   Designing Web Usability (Jakob Nielsen) 4, 8, 12, 1, 1, 1, 13, 2, 11, 3, 4, 3 33 81 3 5101

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 157 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.