Evaluation of the Design and Development of IT Tools in EducationZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1037 bis 1051), 2009
|
![]() |

Zusammenfassungen

Unfortunately, the evidence that IT tools are 'delivering greater educational opportunities†around the globe extends primarily to the meaning of 'greater†as 'extended†or 'more widespread.†Obviously, 'greater†can also mean 'better†or 'more effective,†but the evidence for the impact of IT tools in attaining this second goal is sorely lacking. The bottom line is that the vast bulk of the research and evaluation studies conducted to date indicate that IT tools can be used successfully to extend educational opportunities to otherwise disenfranchised learners, but the dream of enhancing the quality or effectiveness for all with these same IT tools remains illusive. One plausible reason for the lack of impact with respect to enhancing the quality of instruction and improving learning outcomes is that there has not been a sufficient investment in sound evaluation strategies when IT tools are being developed in educational contexts. The purpose of this chapter is to describe the state of the art of evaluation strategies for IT tools in education, with a special focus on mixed methods used in service of the design and development of educational software.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Jakob Nielsen | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 77. Researching Information Technology in Education: Meeting the Challenges of an Ever-Changing Environment (Margaret J. Cox)
- 79. Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education (Eric Bruillard, Georges-Louis Baron)
- 81. Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education - A Pragmatic Approach (Mutlu Cukurova, Rose Luckin)
- 77. Researching Information Technology in Education: Meeting the Challenges of an Ever-Changing Environment (Margaret J. Cox)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.