/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education

A Pragmatic Approach
Mutlu Cukurova, Rose Luckin
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThe evaluation of emerging technologies is important for their impacts to be effectively integrated into learning and teaching settings to bring the best benefit to learners and teachers. Educators, learners, parents, and policymakers alike, therefore, need reliable methodologies for evaluating the effectiveness of such emerging technologies. However, the impact evaluations of technology in education are challenging. This challenge is more significant for emerging technologies, as change is the essence of emerging educational technologies. Therefore, the value of traditional impact evaluations in education requires being reconsidered within this context. Here, we present a pragmatic approach to measuring the impact of emerging technologies in education which focuses on the suitability of the proposed evaluation methods and the types of evidence rather than on the hierarchy of these methods and evidence types. The approach has two main steps. First one is the creation of a clear theory of change to identify outcome measure(s) and assumptions that are behind the expected impact of the emerging technology intervention. Second is the identification of the type of evidence and methods to generate it that are the most appropriate for the current innovation stage of the emerging technology.
Von Mutlu Cukurova, Rose Luckin im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Ainley, Ann L. Brown, Margaret J. Cox, Chris Dede, Matt Dunleavy, Laura Enger, Gail Marshall, Thomas C. Reeves, Dara Searle

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Evaluationevaluation, Innovationinnovation
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 11, 19, 7, 13, 18, 9, 15, 12, 11, 7, 13, 8932288945
2014Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 17, 15, 8, 13, 15, 6, 12, 8, 10, 10, 15, 105022410757
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 local web Design Experiments (Ann L. Brown) 4, 12, 5, 12, 9, 5, 4, 5, 4, 8, 10, 735117473
2009 local web Students in a Digital Age: Implications of ICT for Teaching and Learning (John Ainley, Laura Enger, Dara Searle) 4, 6, 3, 6, 8, 3, 4, 3, 2, 3, 5, 6446207
2009 local web Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 4, 3, 3, 7, 1, 3, 4, 1, 1, 4, 4, 5515135
2009 local web Research Methods: Their Design, Applicability and Reliability (Gail Marshall, Margaret J. Cox) 1, 2, 3, 3, 2, 5, 3, 1, 2, 2, 3, 421490
2009 local web Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education (Thomas C. Reeves) 4, 2, 4, 1, 7, 1, 1, 1, 4, 1, 3, 341376
2014 local web Augmented Reality Teaching and Learning (Matt Dunleavy, Chris Dede) 1, 5, 6, 6, 1, 2, 3, 3, 4, 4, 5, 5335102

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education: A Pragmatic Approach: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 387 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.