Assessment of Student´s Emotions in Game-Based LearningElena Novak, Tristan E. Johnson
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 379 bis 399), 2012
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Zusammenfassungen
Research has shown that emotions are directly linked to cognition and there is a strong correlation between affect and learning. This notion along with recent technological advancements has prompted researchers from many disciplines to turn their attention toward adding an affective component to human-computer dialog. This chapter discusses emotion assessment methods, recent empirical research related to examining students´ affective states in entertainment and educational games, and conceptual, methodological, and technological issues associated with developing emotion recognition models. An overview of emotion recognition research suggests that there is little consensus on what emotions should be measured and how to do it. Moreover, it is still not clear how emotions affect human learning and performance.
Von Elena Novak, Tristan E. Johnson im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Assessment of Student´s Emotions in Game-Based Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
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Assessment of Student´s Emotions in Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 237 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.