/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The habitus of digital scholars

Cristina Costa
Erstpublikation in: Research in Learning Technology 2014, 21: 21274
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This article concerns the Participatory Web and the impact it has on academic researchers’ perceptions of digital scholarship practices. The Participatory Web, as a space of active involvement, presence and socialisation of knowledge, has the potential to introduce significant changes to scholarly practice and to diversify it. This article draws on the findings of a narrative inquiry study that investigated the habitus of 10 digital scholars. The study uses Bourdieu’s concepts of habitus, field, and social and cultural capital as a research lens. One of the main findings to come out of the study was that research participants’ approaches to digital scholarship practices are highly influenced by their online social capital, the online networks that influence their thinking and outlook on scholarly practices, including their advocacy of openness and transparency of academic practice. This article concludes by highlighting the dispositions digital scholars display in an attempt to characterise the values and beliefs that underpin their scholarly practices.
Von Cristina Costa im Text The habitus of digital scholars (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Curtis J. Bonk, John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Mark J.W. Lee, Amanda Lenhart, Catherine McLoughlin, Marshall McLuhan, John Naughton, Kristen Purcell, Aaron Smith, Martin Weller, Kathryn Zickuhr

Aussagen
KB IB clear
ICT beeinflusst Wissenschaft
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1966 local secure Understanding Media (Marshall McLuhan) 12, 8, 13, 14, 18, 22, 16, 13, 16, 18, 6, 91193092710
1991Acts of Meaning (Jerome S. Bruner) 20000
2009 local secure The World Is Open (Curtis J. Bonk) 2, 3, 3, 6, 2, 3, 4, 5, 5, 7, 5, 3433248
2010 local secure Web 2.0-Based E-Learning (Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) 7, 6, 5, 10, 5, 13, 2, 12, 12, 3, 8, 111331598
2011  local secure The Digital Scholar (Martin Weller) 17, 18, 15, 9, 16, 23, 15, 18, 8, 5, 15, 415624974
2012From Gutenberg to Zuckerberg (John Naughton) 6, 4, 1, 4, 8, 9, 9, 12, 8, 5, 5, 3513240
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local secure web Growing up Digital (John Seely Brown) 3, 2, 3, 2, 6, 4, 9, 8, 8, 2, 2, 44134223
2010 local secure Social Media & Mobile Internet Use Among Teens and Young Adults (Amanda Lenhart, Kristen Purcell, Aaron Smith, Kathryn Zickuhr) 5, 3, 3, 3, 16, 6, 3, 4, 7, 7, 3, 4854333

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The habitus of digital scholars: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 624 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.