Teacher Preparation for Educational TechnologyIoanna Vekiri
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 245 bis 261), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter investigates the challenges and needs that should be addressed in teacher preparation for educational technology. It presents a study which analyzed 30 preservice elementary school teachers´ lesson plans, representing their first attempts to design a web-based lesson. The analysis focused on the types of activities they had designed, the characteristics of the web resources they had selected, and the scaffolding techniques they had planed to use to support their students. Most preservice teachers designed either open-research or over-structured student activities that focused on information retrieval. Overall, they demonstrated a limited repertoire of techniques to scaffold elementary students with web learning beyond the level of information search and factual information extraction. Also, many students did not utilize the full range of online information resources and selected inappropriate websites. Study findings highlight that, in order to use the Internet productively and creatively, teachers need to develop complex forms of knowledge that require the integration of knowledge about technology, pedagogy, and content.
Von Ioanna Vekiri im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Teacher Preparation for Educational Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | information retrievalinformation retrieval , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teacher Preparation for Educational Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 225 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.