Assessing Problem SolvingZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 269 bis 288), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Methods for assessing problem-solving learning outcomes vary with the nature of the Âproblem. For simpler well-structured problems, answer correctness and process may be used along with assessments of comprehension of problem schemas, including problem classification, text editing, and analogical comparisons. For more complex and ill-Âstructured problems that have no convergent answers, solution criteria, or solution methods, problem solving may be assessed by constructing and applying solution rubrics to assess mental simulations (scenarios), arguments in support of solutions, and student-constructed Âproblems. Problem solving processes are normally assessed by coding schemes. In addition to assessing problem solutions, assessments of critical cognitive skills, including causal reasoning and student models, may be used to infer problem-solving skills.
Von David H. Jonassen im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Assessing Problem Solving Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | David H. Jonassen , Susan M. Land , Jun Li , Joel A. Michael , Allen A. Rovick | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , Problemproblem , Simulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Assessing Problem Solving: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1065 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.