/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming

Technical Report No. 18
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Roy PeaTraining in computer literacy of some form, much of which will consist of training in computer programming, is likely to involve $3 billion of the $14 billion to be spent on personal computers by 1986 (Harmon, 1983). Who will do the training? "hardware and software manufacturers, management consultants, -retailers, independent computer instruction centers, corporations' in-house training programs, public and private schools and universities, and a variety of consultants" (-ibid. , p. 2 7 ) . To date, very little is known about what one needs to know in order to learn to program, and the ways in which educators might provide optimal learning conditions. The ultimate success of these vast training programs in programming - especially toward the goal of providing a basic computer programming competency for all individuals - will depend to a great degree on an adequate understanding of the developmental psychology of programming skills, a field currently in its infancy. In the absence of such a theory, training will continue, guided - or to express it more aptly, misguided - by the tacit "folk theories" of programming development that until now have served as the underpinnings of programming instruction. Our paper begins to explore the complex agenda of issues, promise, and problems that building a developmental science of programming entails.
Von Roy Pea, D. Midian Kurland im Text On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming (1983)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
M. Bloom, Frederick P. Brooks, Edsger W. Dijkstra, W. Feurzeig, David B. Fogel, R. Grant, D. Midian Kurland, A. W. Luehrman, Zbigniew Michalewicz, Seymour Papert, Roy Pea, Donald A. Schön, Cynthia Solomon, Joseph Weizenbaum

Begriffe
KB IB clear
computer literacycomputer literacy, Lernenlearning, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1969 local web  Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics (W. Feurzeig, Seymour Papert, M. Bloom, R. Grant, Cynthia Solomon) 8, 8, 15, 4, 3, 8, 1, 5, 2, 4, 3, 56115433
1972 local  The Mythical Man-Month (Frederick P. Brooks) 12, 1, 13, 2, 7, 15, 2, 3, 2, 7, 6, 170613341
1976 local  A Discipline of Programming (Edsger W. Dijkstra) 19, 3, 10, 1, 5, 7, 1, 2, 1, 5, 7, 3243465
1976   Die Macht der Computer und die Ohnmacht der Vernunft (Joseph Weizenbaum) 11, 4, 11, 7, 10, 11, 4, 5, 4, 5, 10, 8154170818856
1983 local  The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 8, 4, 14, 1, 2, 7, 1, 4, 2, 5, 5, 45584860
2004 local  How to Solve It (Zbigniew Michalewicz, David B. Fogel) 1, 7, 3, 21, 1, 1, 6, 4, 1, 3, 4, 3773445
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1972 local  Should the Computer Teach the Student, or Vice-Versa? (A. W. Luehrman) 8, 5, 9, 1, 7, 6, 3, 2, 3, 7, 4, 58551082
1984 local web  On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 7, 12, 1, 11, 1, 4, 9, 2, 1, 9, 1, 635156537
1984 local web  Logo Programming and the Development of Planning Skills (Roy Pea, D. Midian Kurland) 1, 11, 3, 12, 1, 4, 3, 2, 2, 8, 2, 66146537

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW On the Cognitive Prerequisites of Learning Computer Programming: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3937 kByte; WWW: Link OK 2021-03-20)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.