What does it take to learn 'programming thinking'? Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 135 bis 142), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
What is 'programming thinking'? In a study, first year students were interviewed on their understanding of what learning to program means. Many students talked about learning to program in terms of learning a special way to think, different from other subjects studied. Many of these students had problems in describing what this special way to think included. The analysis of the interviews revealed some features of this thinking, as expressed by the students. In this paper we discuss and analyse 'programming thinking' using phenomenography as our research approach [7]. Our results are coherent with Hazzan's research on the learning theory 'process-object duality' [4], but points to problems in learning of object-oriented programming not indicated in 'process-object duality'. In comparing the results form our own study with this learning theory, we discuss what this might mean in learning object-oriented programming.
Von Anna Eckerdal, Michael Thuné, Anders Berglund im Konferenz-Band ICER 2005 im Text What does it take to learn 'programming thinking'? (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Koli Calling 2015 - Proceedings of the 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, Koli, Finland, November 19-22, 2015 (Päivi Kinnunen, Judy Sheard) (2015)
- Second year computer science and IT students' experience of participation in the discipline (Anne-Kathrin Peters, Anders Berglund, Anna Eckerdal, Arnold Pears) (2015)
- WiPSCE '20 - Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Germany, October 28-30, 2020 (Torsten Brinda, Michal Armoni) (2020)
- Learning to program - the gap between school world and everyday world (Gert Braune, Andreas Mühling) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
What does it take to learn 'programming thinking'?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 146 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.