/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Comparing the Effectiveness of Online Learning Approaches on CS1 Learning Outcomes

Michael J. Lee, Andrew J. Ko
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 237 bis 246), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

People are increasingly turning to online resources to learn to code. However, despite their prevalence, it is still unclear how successful these resources are at teaching CS1 programming concepts. Using a pretest-posttest study design, we measured the performance of 60 novices before and after they used one of the following, randomly assigned learning activities: 1) complete a Python course on a website called Codecademy, 2) play through and finish a debugging game called Gidget, or 3) use Gidget's puzzle designer to write programs from scratch. The pre- and post-test exams consisted of 24 multiple choice questions that were selected and validated based on data from 1,494 crowdsourced respondents. All 60 of our novices across the three conditions did poorly on the exams overall in both the pre-tests and post-tests (e.g., the best median post-test score was 50% correct). However, those completing the Codecademy course and those playing through the Gidget game showed over a 100% increase in correct answers when comparing their post-test exam scores to their pre-test exam scores. Those playing Gidget, however, achieved these same learning gains in half the time. This was in contrast to novices that used the puzzle designer, who did not show any measurable learning gains. All participants performed similarly within their own conditions, regardless of gender, age, or education. These findings suggest that discretionary online educational technologies can successfully teach novices introductory programming concepts (to a degree) within a few hours when explicitly guided by a curriculum.

Von Michael J. Lee, Andrew J. Ko im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Comparing the Effectiveness of Online Learning Approaches on CS1 Learning Outcomes (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Comparing the Effectiveness of Online Learning Approaches on CS1 Learning Outcomes: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2109 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.