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Beats Biblionetz - Texte

Guiding Questions for Game-Based Learning

Karen Schrier
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iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThe primary goal of this chapter is to identify the main questions and tensions for researchers, practitioners, and policymakers to navigate when considering why, how, when, who and whether to use and design games for learning. The chapter reviews elements related to using games for learning, such as motivation, problem-solving, and story, as well as guiding questions such as “what are the goals?” and “who is the audience?” Finally, future trends in games and learning are considered.
Von Karen Schrier im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Guiding Questions for Game-Based Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
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Katie Clinton, Mihaly Csikszentmihalyi, J. P. Gee, Henry Jenkins, David H. Jonassen, Jane McGonigal, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, David Williamson Shaffer, Kurt Squire, Constance Steinkuehler, Margaret Weigel

Begriffe
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game-based learninggame-based learning, Lernenlearning, Motivationmotivation, Pokémon Go, World of Warcraft
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local  Flow (Mihaly Csikszentmihalyi) 65200
1996 local  Computers in the classroom (David H. Jonassen) 1, 2, 6, 3, 9, 2, 12, 1, 4, 9, 4, 4371241153
2003  local  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 7, 9, 9, 3, 15, 1, 6, 9, 3, 5, 5, 7441371024
2006  local web  Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 6, 8, 11, 8, 10, 1, 12, 6, 1, 3, 2, 6753361956
2006  local  How Computer Games Help Children Learn (David Williamson Shaffer) 2, 6, 4, 10, 4, 28, 1, 1, 8, 2, 3, 5106651047
2011 local  Reality Is Broken (Jane McGonigal) 1, 4, 2, 7, 6, 11, 1, 5, 10, 3, 1, 410154434
2012 local  Games, Learning, and Society (Constance Steinkuehler, Kurt Squire) 1, 6, 1, 7, 3, 14, 1, 2, 7, 1, 1, 32133237
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 Multimedia and Hypermedia (David H. Jonassen) 5200
2000 local  Toward a Design Theory of Problem Solving (David H. Jonassen) 5, 2, 13, 2, 11, 1, 3, 14, 1, 4, 1, 5162751628

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Auf dem WWW Guiding Questions for Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 321 kByte; WWW: Link OK )

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Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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