/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Participants’ Perception of Tasks in an Informatics Contest

Jiří Vaníček, Václav Šimandl
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking Bebras is a contest organized for schools to promote computational thinking and new tasks are developed for it every year. The contest is held online in over 50 countries around the world and its results provide a great deal of information regarding difficulty levels of particular tasks and factors influencing participants’ success in the contest. Our paper brings an analysis of such hard data in relation to statements of those participants who expressed their opinion on the difficulty of particular tasks and whose statements could be matched with their actual academic performance in the contest. Questionnaires were voluntarily completed by contestants participating in the Senior category (for the oldest participants aged over 16) from the Czech Republic.

Statistical analysis of contest results and perceived task difficulty provided new findings. There is no relationship between the proportion of participants with wrong answers to tasks and participants’ subjective perception of task difficulty. Subjective difficulty is more aptly expressed in terms of the proportion of participants who did not answer the task. The contest was perceived as being easier by those participants who achieved higher scores in it. Male participants demonstrate a higher level of self-esteem in terms of IT skills than female participants. However, female participants’ self-perceptions of their IT skills are slightly more accurate than males’. Results presented in the article could help the authors of the contest to improve compilation of contest tasks and have them included in the Informatics curriculum.

Von Jiří Vaníček, Václav Šimandl im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Participants’ Perception of Tasks in an Informatics Contest

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Valentina Dagiene, Gerald Futschek, Dorothee Graswald, Peter Hubwieser, Elena Hubwieser, Jiří Vaníček, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatik-Biber
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Roland Mittermeir, Maciej M. Syslo) 12, 1, 8, 1, 2, 9, 3, 3, 8, 2, 3, 52720051244
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 2, 14, 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5, 1, 4, 5341435422
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212
2008 local web  Bebras International Contest on Informatics and Computer Literacy (Valentina Dagiene, Gerald Futschek) 8600
2016 local web  How to Attract the Girls (Peter Hubwieser, Elena Hubwieser, Dorothee Graswald) 10, 3, 8, 1, 3, 1, 1, 1, 8, 1, 4, 68126252
2016 local web  What Makes Situational Informatics Tasks Difficult? (Jiří Vaníček) 2, 5, 1, 3, 8, 1, 4, 2, 6, 3, 2, 7457144

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Lehrplan 21

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Participants’ Perception of Tasks in an Informatics Contest: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 698 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.