/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Art-Science Education in the Anthropocene

Embodied Metaphor with Puppets and Performance
Shelley Hannigan, Joseph Ferguson
Zu finden in: Science and Drama (Seite 163 bis 178), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Science and DramaThe Melbourne Zoo’s campaign for endangered species (Melbourne Zoos, n.d.), calls for the public to learn about and act on the plight of endangered species. In response to this campaign, researcher-educators designed, implemented and evaluated a sequence of lessons in which art (particularly drama) and science were enmeshed. This learning sequence was designed to support year 10 students from an all-girls school to: (1) learn about endangered species, (2) create puppets of these endangered species using recycled materials, (3) use these puppets in a small mobile ‘theatre in a suitcase’ performance so students could, (4) communicate the story and plight of their assigned endangered species to a young audience (primary and pre-school children, and their parents). This learning sequence is shared and discussed as a model of teaching and learning art and science education. In doing so, we discuss the power of metaphor that supports young people to connect with science through appreciating the natural world and its species as a ‘shared world’; a world with which they are deeply connected. We argue that these learning experiences offer students an opportunity to respond to environmental issues that when done in interdisciplinary and activist ways can potentially address ecological grief and anxiety issues. We share examples from our data analysis to show how the inclusion of arts with science provided opportunities for students to engage with materiality and embodied experiences as they created and ‘brought to life’ puppets as metaphorical beings in effective, affective and engaging ways.
Von Shelley Hannigan, Joseph Ferguson im Buch Science and Drama (2021) im Text Art-Science Education in the Anthropocene

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bruno Latour, Steve Woolgar

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Elternparents, Kinderchildren, Lernenlearning, Schuleschool, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1979 local  Laboratory Life (Bruno Latour, Steve Woolgar) 1, 8, 2, 6, 1, 4, 1, 4, 6, 4, 2, 81748451

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, LehrerIn, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.