/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Machines, Not Learners?

An Event Ethnography of "Technologies for Teaching and Learning"
Marion Mathier
Zu finden in: Postdigital Disconnects, 2023
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Postdigital DisconnectsThis chapter takes up and centers the voices from commerce. Here the chapter reports an event ethnographic approach for pinpointing the media ideologies at work in Swissdidac, Switzerland’s largest marketing exhibition/trade fair aimed at various educational players. The chapter is critically grounded in the neoliberal education-business complex where technology is often heralded as a quick fix pathway (e.g. Selwyn, 2016) to successful, inspired teaching and learning. In tracking verbal resources, but also in tracking visual, material, and spatial resources, and in relying on ethnographic insights from participation at the event, three ideologies in action are discussed: 1) an exaggerated newness and innovation, 2) the contradictory reinscribing of traditional teaching practices, 3) and technology as a playful consumer-lifestyle resource. The chapter argues that discursive regimes of the “digital quick fix” and consumer lifestyles are employed to translate policies and develop and promote teaching materials. In doing so, it shows how machines are being prioritized over learners and consumer lifestyles over critical thinking. Just as textbooks have long been big business, it is now technology where the profits are to be had.
Von Marion Mathier im Buch Postdigital Disconnects (2023) im Text Machines, Not Learners?

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
David Buckingham , Beat Döbeli Honegger , Keri Facer , Dominik Petko , Doreen Prasse , Neil Selwyn , Ben Williamson
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 Beyond Technology (David Buckingham) 5, 6, 3, 7, 9, 1, 4, 1, 1, 5, 4, 2 13 0 2 314
2011 local  Learning Futures (Keri Facer) 2, 3, 7, 8, 4, 2, 9, 3, 2, 5, 2, 2 4 17 2 457
2016 Is Technology Good for Education? (Neil Selwyn) 3, 6, 5, 3, 1, 1, 5, 1, 4, 6, 2, 2 10 4 2 236
2016  local  Mehr als 0 und 1 (Beat Döbeli Honegger) 38, 63, 26, 26, 26, 46, 67, 47, 33, 39, 41, 62 219 731 62 6099
2017 local  Big Data in Education (Ben Williamson) 4, 7, 13, 2, 1, 4, 9, 2, 6, 7, 3, 5 29 123 5 654
2018   Digitale Transformation6, 7, 29, 6, 2, 4, 11, 2, 9, 6, 4, 6 43 164 6 773
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2018 local web  Digitale Transformation in Bildung und Schule (Dominik Petko, Beat Döbeli Honegger, Doreen Prasse) 9, 22, 11, 1, 4, 5, 12, 3, 10, 12, 8, 6 34 89 6 831

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.