/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Emerging Practices for Integrating Computer Science into Existing K-5 Subjects in the United States

Monica M. McGill, Laycee Thigpen, Alaina Mabie
Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research Problem. With increasing initiatives and policies to bring computer science (CS) learning opportunities to primary school students within the United States, there is a growing need to understand how to integrate CS into various other subjects. Research on emerging practices for integrating CS into other subjects (co-curricular), however, remains thin.

Research Questions. Our research question for this study was: What are promising practices for integrating CS into other subject areas?

Methodology. We conducted interviews with experts (n=9) in integrating CS into subject areas in the K-5 classroom using a semi-structured interview protocol.

Findings. Several promising practices emerged for designing curriculum, creating assessments, and preparing teachers to teach in a co-curricular manner. These include ways for teachers to vary instruction, integrating into core (and oft tested) language arts and mathematics, and simplifying assessments. Many of the findings are borne from the need to help new teachers become comfortable teaching a new subject integrated into their other subjects.

Implications. Our findings reveal a number of steps curriculum designers can take to design and implement CS integrated into other subject areas. While many are built on addressing the cognitive load that both teachers and students may face, there is deep recognition that teachers must gradually learn to become familiar with CS as well as how to integrate CS into other subjects that ensure true integration, rather than teaching two subjects in parallel.

Von Monica M. McGill, Laycee Thigpen, Alaina Mabie im Konferenz-Band WIPSCE '23 im Text Emerging Practices for Integrating Computer Science into Existing K-5 Subjects in the United States (2023)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Shaaron Ainsworth , Jane Medwell , Robert Whyte

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science , Lernenlearning , Mathematikmathematics , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2019 ICER 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) 3, 1, 1, 1, 4, 4, 4, 9, 16, 6, 1, 4 262614588
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2019 local web  Designing for Integrated K-5 Computing and Literacy through Story-making Activities (Robert Whyte, Shaaron Ainsworth, Jane Medwell) 2, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 5, 9, 2, 1 27199

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.