/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Introduction to Computational Thinking for University Students

Zsuzsa Pluhár, Hajnalka Torma
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 200 bis 209), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. New Ideas in School InformaticsComputer Science education has a long tradition at Eötvös Loránd University, Budapest. A lot of students apply for BSc studies that consists of 6 semesters, and it provides a general overview of the world of Informatics: the appropriate mathematical and theoretical background and practice in programming and software engineering. Our experiences show three basic problems of an computer science education at BSc level in English: an inadequate level of English language skills, the lack of the basics in mathematics, and inexperience in algorithmic thinking and problem solving. When applying to the university, students are tested for English language and mathematics skills, and based on the results they might be assigned to study in a preliminary year, where they have courses that improve their skills in English and mathematics. However, there was no course that aimed at improving algorithmic thinking and problem solving skills, and students’ lack of these skills often resulted in problems and learning difficulties in the introductory programming course. This experience has inspired us to develop and start a new course (Introduction to Computational Thinking) that focuses on improving computational thinking skills, with emphasis on algorithmic thinking and problem solving skill development. The aim of our paper is to describe the structure of the course, to introduce what was done in the first semester, and present our first experiences with this course. We would like to follow our students as they progress to their first year in their university studies, look at their results in programming classes, and improve our course based on the results.
Von Zsuzsa Pluhár, Hajnalka Torma im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Introduction to Computational Thinking for University Students

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson , Christan Balch , B. S. Bloom , Karen Brennan , Michelle Chung , David H. Jonassen , David R. Krathwohl , Mitchel Resnick , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Programmierenprogramming , Software EngineeringSoftware Engineering
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 3, 7, 21, 2, 1, 2, 11, 3, 9, 5, 5, 5 158 25 5 3197
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 5, 2, 4, 6, 9, 1, 11, 2, 5, 2, 6, 2 73 2 2 1499
2014 local web  Creative Computing (Karen Brennan, Christan Balch, Michelle Chung) 3, 2, 11, 9, 1, 1, 5, 3, 2, 8, 3, 4 5 5 4 304
2017  local  Lifelong Kindergarten (Mitchel Resnick) 5, 6, 11, 3, 1, 7, 17, 3, 11, 5, 4, 2 34 80 2 979
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local  Toward a Design Theory of Problem Solving (David H. Jonassen) 9, 7, 1, 1, 1, 5, 6, 4, 1, 10, 3, 2 18 27 2 1682
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8, 18 191 21 18 1327
2007 local web  Sowing the seeds for a more creative society (Mitchel Resnick) 2, 3, 2, 4, 8, 5, 1, 7, 2, 2, 4, 2 15 3 2 466
2017 local  Creative Society (Mitchel Resnick) 4 6 0 0

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Introduction to Computational Thinking for University Students: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 484 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.