Differentiating with Graphic OrganizersTools to Foster Critical and Creative Thinking
|
Diese Seite wurde seit 28 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Graphic organizers have proven to be successful tools for helping students develop their critical and creative thinking skills. This research-based resource shows how graphic organizers can improve teaching practices, help differentiate instruction in the classroom, and raise learning outcomes for all students, including English language learners and students with learning disabilities.
The author presents graphic organizers for nine types of thinking processes based on Bloom's taxonomy and offers examples of how to apply the graphic organizers in different subject areas and grade levels. This hands-on guide demonstrates how teachers can:
Promote the critical thinking processes of assuming, inferring, analyzing, prioritizing, and judging
Encourage the creative thinking processes of brainstorming, connecting, creating, and elaborating
Modify graphic organizers or create their own to meet individual learning needs
Von Klappentext im Buch Differentiating with Graphic Organizers Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lorin W. Anderson , B. S. Bloom , Thomas Friedman , Howard Gardner , David R. Krathwohl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | BrainstormingBrainstorming , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.