Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
While one can observe a boom of interest for e-learning in the last 2-3 years, current e-learning systems rather focus on content delivery, as opposed to supporting students to solve more complex and open-ended tasks. We are convinced by the effectiveness of socio-constructivist pedagogies in education and struck by the apparent lack of widely deployed supporting tools. We would like to argue that a large number of rich educational scenarios can be supported at reasonable cost by the emerging brand of modular Community, Content and Collaboration Management Systems (C3MS). In order to explore this hypothesis we started deploying such architectures with a few selected teachers and we are offering training sessions as well as technical and pedagogical support to a wider audience. This paper will describe the strategy of this exploratory research and it will present first results.
Von Catherine Frété, Daniel Schneider, Paraskevi Synteta im Text Community, Content and Collaboration Management Systems in Education (2002) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | CoWeb (Collaborative Website), Weblogs in education, Wikipedia |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
3 Erwähnungen
- Content Management Systeme als Infrastruktur des schulischen Lernens (Björn Reetz) (2004)
- E-Learning - Eine multiperspektivische Standortbestimmung (Damian Miller) (2006)
- EdMedia 2008 (2008)
Volltext dieses Dokuments
Community, Content and Collaboration Management Systems in Education: Full Text as PDF (: , 75 kByte) |
Externe Links
C3MS/ SEED Papiere und Talks @ Tecfa: HTML Seite mit links zu versch. Papieren ( : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.