Technology meets Constructivism
Do They Make a Marriage?
David N. Perkins
Zu finden in: Constructivism and the technology of instruction, 1992
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Perkins raises [...] the question what information- processing technologies and constructivist perspective offer for educational practice and what the two afford in combination. He emphasizes the "active learner" component as the student elaborates upon and interprets the information given.
Quelle: http://www.elearning-reviews.org/
Von Jasmina Hasanbegovic, erfasst im Biblionetz am 26.11.2004Quelle: http://www.elearning-reviews.org/
Perkins (chapter 4) emphasizes the "active learner" component of constructivism. By this he means not just that the learner is an active processor of Information but more importantly that the learner elaborates upon and interprets the Information. Perkins emphasizes that this is not just a phenomenon of higher order learning but occurs even with such simple tasks as learning a person's name (learning a name isn't simply verbal activity). Perkins notes that a constructivist approach need not be discovery learning (Without the Information Given, WIG) but can also focus on more direct instruction as long as the emphasis is ongoing "Beyond the Information Given" (BIG). Whether BIG or WIG, he emphasizes maintaining the integrity of the whole task with a focus on a "phenomenaria" environment rather than an "Information bank" environment. He emphasizes testing through explanation, extrapolation, and evidence giving — eschewing the limitations of the typical CAI assessment process.
Von Thomas M. Duffy, David H. Jonassen im Buch Constructivism and the technology of instruction (1992) im Text Constructivism auf Seite 7Dieser Text erwähnt ...
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Didaktik der Informatik - bzw. einer informations- und kommunikationstechnologischen Bildung auf der Sekundarstufe II (Franz Eberle) (1996)
- Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work - an Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) (2006)
- Notebook-Klassen an einer Hauptschule - Eine Einzelfallstudie zur Wirkung eines Notebook-Einsatzes auf Unterricht, Schüler und Schule (Eva Häuptle) (2006)
- Handbook of Research on Educational Communications and Technology - 4th edition (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) (2014)
- 1. Bridging Learning Theories and Technology-Enhanced Environments - A Critical Appraisal of Its History (Joost Lowyck)
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.