How Knowledge Workers Differ, and the Difference It Makes
Zu finden in: Thinking for a Living, 2005
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
- It's important to recognize the differences among knowledge workers. A matrix of four types based on the degree of collaboration and expertise required in the Job is particularly useful in shaping interventions into knowledge work.
- The type of knowledge activity involved in the Job (finding, creating, packaging, distributing, anc can also dictate different approaches to improving knowledge work.
- It makes sense to apply knowledge work interventions to Jobs with the most expansive workers and to those that account for the greatest numbers of employees in an organization.
- Because all knowledge work Jobs can't be improved at once, a key element of improvement is to develop a segmentation scheme, with some prioritization of which types of Jobs will be addressed in what order.
Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | early majority, innovator, laggard, late majority, Wissenskommunikation, Wissensrepräsentation |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.