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Beats Biblionetz - Begriffe

early majority early majority

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iconSynonyme

early majority, frühe Mehrheit

iconDefinitionen

Heike SchaumburgDoreen PrasseDie frühe Mehrheit (early majority) wartet, bis sich der Nutzen einer Neuerung in den Versuchen der Erstanwender gezeigt oder bestätigt hat. Dann sind sie gerne bereit, die Neuerung in ihren Unterricht einzubauen, aber nur, wenn sie von der Nützlichkeit der Sache überzeugt sind (Leitmotiv: „Ja, aber …“).
Von Heike Schaumburg, Doreen Prasse im Buch Medien und Schule im Text Rahmenbedingungen der (digitalen) Medienintegration in Schulen (2018) auf Seite  240
Beat Döbeli HoneggerDie frühe Mehrheit (Early Majority) wartet, bis sich der Nutzen einer Innovation in ersten Versuchen von Early Adopters für sie gezeigt hat, ist danach aber bald bereit, auf den Zug aufzuspringen. Die Technologie selbst ist definitiv keine Motivation für die frühe Mehrheit, das Neue muss primär seine Nützlichkeit bewiesen haben. Leitmotiv : »Ja, aber …«
Von Beat Döbeli Honegger im Buch Mehr als 0 und 1 (2016) im Text Wie kommt das Digitale in die Schule?
Crossing the ChasmSimply put, the early majority is willing and able to become technologically competent, where necessary; the late majority, much less so. When a product reaches this point in the market development, it must be made increasingly easier to adopt in order to continue being successful. If this does not occur, the transition to the late majority may well stall or never happen.
Von Geoffrey A. Moore im Buch Crossing the Chasm (1991) im Text High-Tech Marketing Illusion
Diffusion of InnovationsThe early majority adopt new ideas just before the average member of a social system. The early majority interact frequently with their peers, but seldom hold leadership positions. The early majority's unique position between the very early and the relatively late to adopt makes them an important link in the diffusion process. They provide interconnectedness in the system's networks.
Von E. M Rogers im Buch Diffusion of Innovations (1962) auf Seite  249
Crossing the ChasmThe early majority share some of the early adopter’s ability to relate to technology, but ultimately they are driven by a strong sense of practicality. They know that many of these newfangled inventions end up as passing fads, so they are content to wait and see how other people are making out before they buy in themselves. They want to see well-established references before investing substantially. Because there are so many people in this segment—roughly one-third of the whole adoption life cycle-winning their business is key to any substantial profits and growth.
Von Geoffrey A. Moore im Buch Crossing the Chasm (1991) im Text High-Tech Marketing Illusion
Gunter DueckRogers untersuchte schon 1962 in seinem Buch Diffusion of Innovations die Ausbreitung von Innovationen in einer Bevölkerung. Zuerst gibt es die Idee oder Vision eines Erfinders oder Innovators, dann bauen Innovatoren erste Prototypen, die schon von den ersten technisch Interessierten (»Early Adopters« oder »Erstanwender«) benutzt werden. Diese ersten Anwender verbessern entweder selbst oder durch konstruktive Kritik die ersten Prototypen, sodass die neue Erfindung langsam reift und schließlich so gut wird, dass sie die fortschrittlich denkende »erste Hälfte« der Menschen nützlich findet. Jetzt erst ist aus der Erfindung eine wirkliche Innovation geworden. Die »Pragmatics« haben die Innovation für sich selbst als nützlich akzeptiert! Die konservative Hälfte der Menschen freundet sich mit der Innovation erst später oder viel später an, ein letzter Rest vielleicht nie (»Ich bin stolz, jetzt schon seit 50 Jahren keinen Fernseher zu besitzen.«).
Von Gunter Dueck im Buch Das Neue und seine Feinde (2013) im Text Kraftakt für das Neue auf Seite  34

iconBemerkungen

Diffusion of InnovationsThe five adopter categories set forth in this chapter are ideal types. Ideal types are conceptualizations based on observations of reality and designed to make comparisons possible. The function of ideal types is to guide research efforts and to serve as a framework for the synthesis of research findings.
Actually, there are no pronounced breaks in the innovativeness continuum between each of the five categories. Ideal types are not simply an average of all observations about an adopter category. Exceptions to the ideal types must be found. If no exceptions or deviations could be located, ideal types would not be necessary. Ideal types are based on abstractions from empirical cases and are intended as a guide for theoretical formulations and empirical investigations. They are not, however, a substitute for these investigations.
Von E. M Rogers im Buch Diffusion of Innovations (1962) auf Seite  247

iconVerwandte Objeke

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Verwandte Begriffe
(co-word occurance)
late majoritylate majority(0.65), laggardlaggard(0.55), Early AdopterEarly Adopter(0.45), innovatorinnovator(0.37)

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iconHäufig co-zitierte Personen

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