
Zusammenfassungen
Do new college students already know much of what has previously been taught in our computer literacy courses (assuming a functional definition of knowledge according to which students are proficient with personal computer and Internet applications)? We conducted a survey of incoming first-year students at Quinnipiac University to learn not only their skill level with a representative range of technology tasks, but also from whom they learned these tasks. Results provide a profile of students who report learning many technology tasks primarily on their own. We propose a taxonomy according to which native technology tasks are learned with family support, social and educational technology task categories are supported by friends and teachers, respectively, and optional technology tasks are learned with little support. Our results will help in the design of appropriate computer literacy courses.
Von Mark E. Hoffman, David R. Vance im Text Computer literacy (2005)
Dieser Text erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | computer literacycomputer literacy
, informal learninginformal learning
, ![]() ![]() |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | formal learning |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen 
- On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) (1984)
- Effects of Technology Integration Education on the Attitudes of Teachers and Students (Rhonda Christensen) (2002)
- Technology Skills Of Incoming Freshman - Are First-Year Students prepared? (Jeffrey A. Stone, Mark E. Hoffman, Elinor M. Madigan, David R. Vance) (2006)
- SIGCSE 2007 - Proceedings of the 38th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2007, Covington, Kentucky, USA, March 7-11, 2007 (Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) (2007)
- Gender, Perceptions, and Reality - Technological Literacy Among First-Year Students (Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone)
- Gender, Perceptions, and Reality - Technological Literacy Among First-Year Students (Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.