Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Information overload refers to the state of having too much information to make a decision or remain informed about a topic. We present a novel approach of filtering, adapting and visualizing content inside a Wiki knowledge base. Thereby we follow the question of how to optimize the process of learning, with respect to shorter time and higher quality, in face of increasing and changing information. Our work adopts a consolidation mechanism of the human memory, in order to reveal and shape key structures of a Wiki hypergraph. Our hypothesis so far is that visualization of these structures enables a more efficient learning.
Von Christian Stickel, Martin Ebner, Andreas Holzinger im Text Useful Oblivion Versus Information Overload in e-Learning Examples in the Context of Wiki Systems (2008) Bemerkungen
Leider ist im Paper kein Screenshot des entwickelten Systems abgebildet, obwohl es um Visualisierung geht.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 12.02.2009Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Vannevar Bush , Donald Hebb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , Entdeckendes Lerneninquiry learning , Gedächtnismemory , Hyperbolic TreeHyperbolic Tree , Informationsflutinformation overflow , Lernenlearning , Visualisierungvisualization , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education (Martin Ebner, Mandy Schiefner) (2009)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Useful Oblivion Versus Information Overload in e-Learning Examples in the Context of Wiki Systems: Artikel als Volltext (: , 87 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.