/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The wiki way of learning

Alison Ruth, Luke Houghton
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper presents the argument that the use of wikis in a learning environment involves a different way of thinking, learning and knowing than perhaps many practitioners are familiar with. In particular, wikis foster collaborative, egalitarian learning that is designed to foster group interaction instead of just individual performance. Moreover, wiki based learning involves community ideals and challenging modes of interaction for both learners and instructors. The paper begins by summarising the wiki way of learning. It presents a recent study conducted in a classroom environment into how students conceptualised wiki use and uses a case study of a course in mobile workforce technologies to present the basis for a wiki pedagogy. The paper concludes with a discussion on the both the practical and theoretical implications of using wikis in a tertiary education environment.
Von Alison Ruth, Luke Houghton im Text The wiki way of learning

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Axel Bruns, Michael Buffa, Ward Cunningham, Anja Ebersbach, Markus Glaser, Richard Heigl, Sal Humphreys, Brian Lamb, Jaron Lanier, Jean Lave, Lawrence Lessig, Bo Leuf, Melissa E. O'Neill, Ruth Raitman, David Turner, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Chien-min Wang, Etienne Wenger, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 21, 10, 12, 15, 14, 24, 15, 14, 12, 8, 8, 81511881887
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 9, 4, 6, 8, 17, 17, 10, 9, 14, 12, 8, 4143241317
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 12, 11, 4, 7, 6, 15, 9, 9, 16, 10, 11, 99439880
2001  local secure The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 62, 21, 19, 16, 21, 29, 16, 20, 14, 9, 8, 61055464173
2004 local secure web Free Culture (Lawrence Lessig) 7, 5, 4, 8, 6, 13, 9, 10, 7, 3, 7, 4232541833
2004New Tools for Back-to-School13, 5, 6, 6, 5, 16, 7, 10, 5, 1, 5, 6454461405
2005  local secure WikiTools (Anja Ebersbach, Markus Glaser, Richard Heigl) 17, 13, 20, 19, 11, 29, 20, 20, 21, 4, 7, 44112244192
2006WikiSym 200610, 11, 8, 19, 15, 20, 15, 13, 33, 15, 17, 84812281908
2007WikiSym 200717, 16, 16, 17, 22, 23, 19, 16, 22, 14, 18, 1131146111559
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 3, 1, 2, 6, 7, 6, 12, 11, 13, 2, 1, 31693835
2004 local secure web Extending the Wiki Paradigm for Use in the Classroom (Chien-min Wang, David Turner) 20, 8, 12, 15, 9, 13, 14, 11, 11, 14, 8, 11121011929
2004 local secure web Wide Open Spaces (Brian Lamb) 5, 3, 4, 6, 4, 9, 6, 10, 7, 3, 2, 5331651114
2005 local secure web Automated Use of a Wiki for Collaborative Lecture Notes (Melissa E. O'Neill) 2, 3, 3, 6, 1, 5, 2, 5, 6, 5, 3, 3473604
2006Digital Maoism (Jaron Lanier) 1, 3, 4, 4, 6, 1, 3, 4, 4, 4, 3, 2512260
2006SweetWiki (Michael Buffa) 4, 5, 2, 8, 3, 6, 5, 10, 11, 11, 7, 42134547
2007 local secure web Building Collaborative Capacities in Learners (Axel Bruns, Sal Humphreys) 3, 3, 3, 5, 2, 6, 2, 5, 5, 6, 4, 4494368

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The wiki way of learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 143 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.