Comparative Analysis of Policies for ICT in EducationZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1083 bis 1096), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
National policies and programs can be an important tool for the realization of ICTs promise in education and some of their major components are the focus of this chapter. The chapter presents a framework of alternative rationales and program components that can be used by researchers and policymakers to analyze, formulate, revise, and compare national ICT efforts. The framework consists of four alternative policy rationales-or 'strategic†policy positions-and five components of ICT programs, or 'operational†policies. Strategic and operational policies of various countries are used to illustrate these rationales and components. The chapter concludes with recommendations that countries can use when formulating or updating their educational ICT plans.
Von Robert B. Kozma im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Comparative Analysis of Policies for ICT in Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy - A multilevel approach (Koen Aesaert, Johan van Braak) (2014)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 8. The Learner and the Learning Process - Research and Practice in Technology-Enhanced Learning (Kwok-Wing Lai)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Comparative Analysis of Policies for ICT in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 110 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.