Johan van BraakDies ist keine offizielle Homepage von Johan van Braak, E-Mails an Johan van Braak sind hier nicht möglich! |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
9 Texte von Johan van Braak
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
The contribution of pupil, classroom and school level characteristics to primary school pupils’ ICT competences - A performance-based approach (Koen Aesaert, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde, Jo Tondeur, Ines Devlieger, Johan van Braak) erschienen in Computers & Education, 87, 55-69. | Journal-Artikel | |||
5, 3, 5, 3, 5, 8, 9, 4, 1, 1, 7, 3 | The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) erschienen in Computers & Education, Volume 51, Issue 4, December 2008, Pages 1499-1509 | Journal-Artikel | ||
2009 | 2, 5, 3, 1, 2, 5, 2, 6, 8, 1, 2, 4 | Using Online Tools to Support Technology Integration in Education (Jo Tondeur, Arno Coenders, Johan van Braak, Alfons ten Brummelhuis, Ruben Vanderlinde) erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Seite 389 - 402) | Text | |
2012 | 2, 2, 5, 2, 4, 6, 5, 1, 1, 1, 4, 5 | Technological pedagogical content knowledge - a review of the literature (Joke Voogt, P. Fisser, Natalie Pareja Roblin, Jo Tondeur, Johan van Braak) erschienen in Journal of Computer Assisted Learning (2013), 29, 109–121 | Journal-Artikel | |
2014 | 1, 5, 5, 8, 3, 1, 9, 4, 2, 2, 2, 2 | Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy - A multilevel approach (Koen Aesaert, Johan van Braak) erschienen in Computers in Human Behavior Volume 41, December 2014, Pages 327-341 | Journal-Artikel | |
2015 | 1, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 4, 12, 1, 2, 2 | Primary school pupils' ICT competences - Extensive model and scale development (Koen Aesaert, Johan van Braak, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde) erschienen in Computers & Education Volume 81, February 2015, Pages 326–344 | Journal-Artikel | |
2018 | 1, 4, 6, 5, 7, 4, 4, 8, 9, 5, 2, 2 | Information and Communication Competences for Students (Koen Aesaert, Johan van Braak) erschienen in Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 255 - 269) | Kapitel | |
2018 | 3, 5, 2, 5, 2, 3, 5, 7, 2, 1, 6, 4 | Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (Daan Farjon, Anneke Smits, Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Dominik Petko, Doreen Prasse, Jo Tondeur, Ronny Scherer, Fazilat Siddiq, Teemu Valtonen, Erkko Sointu, Johan van Braak) erschienen in EdMedia 2018 | Konferenz-Paper | |
2018 | 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 7, 2, 3, 1, 2 | Monitor for ICT integration in Flemish education (MICTIVO): Research set-up and some preliminaries (Pieter Jan Heymans, Eline Godaert, Jan Elen, Johan van Braak, Katie Goeman) erschienen in EdMedia 2018 | Konferenz-Paper |
Definitionen von Johan van Braak
Technology Knowledge |
|
Bemerkungen von Johan van Braak
Von Johan van Braak gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zeitleiste
CoautorInnen
Koen Aesaert, Alfons ten Brummelhuis, Rhonda Christensen, Arno Coenders, Ines Devlieger, Jan Elen, Daan Farjon, P. Fisser, Eline Godaert, Katie Goeman, R. Hermans, Pieter Jan Heymans, Gerald Knezek, Daniël van Nijlen, Dominik Petko, Doreen Prasse, Natalie Pareja Roblin, Ronny Scherer, Fazilat Siddiq, Anneke Smits, Erkko Sointu, Jo Tondeur, Martin Valcke, Teemu Valtonen, Ruben Vanderlinde, Joke Voogt,
Zitationsnetz
Begriffswolke von Johan van Braak
Zitationsgraph
28 Erwähnungen
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
- Bildung und Schule auf dem Weg in die Wissensgesellschaft (Birgit Eickelmann) (2010)
- Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (Shih-Hsiung Liu) (2011)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Teachers’ pedagogical beliefs and their use of digital media in classrooms - Sharpening the focus of the ‘will, skill, tool’ model and integrating teachers’ constructivist orientations (Dominik Petko) (2011)
- Teacher beliefs and technology integration practices - A critical relationship (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur) (2012)
- Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (Kristof De Witte, Nicky Rogge) (2014)
- Schweiz First Findings - Internationale Computer- und Informationskompetenzstudie (ICILS 2013) - Vorläufiger Bericht: Erste Fassung (Konsortium icils.ch) (2014)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- 10. Mobiles Lernen. Auch zu Hause? - Außerschulisches Lernen in Tablet- und Nicht-Tabletklassen im Vergleich (Doreen Prasse, Nives Egger, Beat Döbeli Honegger) (2017)
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- journal für schulentwicklung 3/2017 - Digitale Medien in Schule und Unterricht - Herausforderungen für die Schulentwicklung (2017)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Neue Potenziale zur Gestaltung schülerorientierter Lehr- und Lernumgebungen (Dominik Petko, Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser)
- The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology Integration - A Structural Equation Model (Dominik Petko, Doreen Prasse, Andrea Cantieni) (2018)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 25. Information and Communication Technology and Education - Meaningful Change Through Teacher Agency (Peter R. Albion, Jo Tondeur)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- ICILS 2018 #Deutschland - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im zweiten internationalen Vergleich und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking (Birgit Eickelmann, Wilfried Bos, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Jan Vahrenhold) (2019)
- Lernen und Unterrichten in Tabletklassen - Abschlussbericht zur wissenschaftlichen Begleitforschung (Erhebungswelle 2015-2019) (Doreen Prasse, Nives Egger, Martin Hermida, Andrea Cantieni) (2020)
- ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs - Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) (Robin Schmidt) (2020)
- Quo vadis TPACK? - Scouting the road ahead (Dominik Petko) (2020)
- Vorstellungen von Grundschullehrpersonen zur Informatik und zum Informatikunterricht (Alexander Best) (2020)
- WiPSCE 2020 - The 15th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (2020)
- Investigation of the informatics-based self-concept of primary school children (Ira Diethelm, Nina Schneider, Matthias Matzner, Maja Brückmann, Anja Zeising)
- Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers (Sabine Seufert, Josef Guggemos, Michael Sailer) (2021)
- Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers - The current situation and emerging trends
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
- Implementation of technology-supported personalized learning - its impact on instructional quality (Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser, Dominik Petko) (2022)
Volltexte
The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers: Artikel als Volltext (: , 127 kByte; : 2021-03-21) | |
Primary school pupils' ICT competences: Artikel als Volltext (: , 491 kByte; : 2021-03-21) | |
Primary school pupils' ICT competences: Artikel als Volltext (: , 491 kByte; : 2021-03-21) | |
Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy: Artikel als Volltext (: , 525 kByte) | |
Information and Communication Competences for Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 245 kByte; : ) | |
Technological pedagogical content knowledge - a review of the literature: Artikel als Volltext (: , 1035 kByte; : 2021-03-21) | |
Monitor for ICT integration in Flemish education (MICTIVO): Research set-up and some preliminaries: Volltext als PDF (: , 203 kByte; : 2021-03-21) | |
Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1: Volltext als PDF (: , 128 kByte; : 2021-03-21) | |
Using Online Tools to Support Technology Integration in Education : Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 324 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |