Competences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (PHSZ), and the Swiss Education PolicyIllya Arnet-Clark, Rosemary Smeets-Cowan, Jürgen Kühnis
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Zusammenfassungen
Based on the current discussion on 21st century skills this contribution gives a short
overview of the present situation in Switzerland and at PHSZ1 in particular. What are the
aims of education policy and what has already been achieved in this process? As this
analysis has shown, the biggest challenge is to ensure a smooth and timely educational
paradigm shift to competence orientation at universities of teacher education and
schools. This means a change from teaching factual knowledge to the development of
competences needed to acquire the necessary knowledge in a fast-changing society.
This gradual integration is challenging and requires basic adaptations to the curriculum
and to the current teacher education and teaching practice. The new Curriculum 21 has
been developed to take on this challenge through all school levels.
Von Illya Arnet-Clark, Rosemary Smeets-Cowan, Jürgen Kühnis im Text Competences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (PHSZ), and the Swiss Education Policy (2015) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.