/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Overcoming Teachers Concerns

Where Are We in the Harnessing of Mobile Technology in K-12 Classrooms in Hong Kong?
Tianchong Wang
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 239 bis 248), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile Learning Design

The emergence of 'Post-PC” iPads and Galaxy tablets as global heavyweights of mobile technologies have prompted a wave of educational technology advocates and policy makers to encourage teachers in the harnessing of mobile technology into K-12 classrooms. The actual level of implementation, however, has been reported as lagging far behind these research-led initiatives and slowed down the momentum envisaged by these policies, especially in many classrooms in the public sector. Teachers as individual innovation adopters are believed to play a crucial role in this innovation change process for the adoption of mobile technologies. To better understand the reluctance of teachers to adopt these mobile technologies into their classrooms, this study assessed teachers´ concerns over harnessing mobile technology in Hong Kong public sector K-12 classrooms. A total of 159 teachers participated in this study. Utilising the Stage of Concern framework, a mixed-method approach was taken. Data collection compiled self-reported Stage of Concern Questionnaires and Open-Ended Concerns Statement opinion polls. Preliminary descriptive analysis showed that teachers experienced all five categorical concerns over harnessing mobile technology in teaching practices. The Information construct underscored a more intense area of concern. From the findings, implications in terms of accessibility, time, support-related interventions, leadership issues, and further suggested interventions are discussed.

Von Tianchong Wang im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text Overcoming Teachers Concerns

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Innovationinnovation, iPad, LehrerInteacher, Schuleschool, TabletTablet

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.