Computer Science Is Different!Educational Psychology Experiments Do Not Reliably Replicate in Programming Domain
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 267 bis 268), 2015
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Zusammenfassungen
My research explores how learning computer science, specifically programming, differs from learning math or science in relation to educational psychological principles. I have replicated well established experiments from the science and math domains by using instructional design techniques that minimize the cognitive load imposed on the learner. Instead of receiving the expected results confirming that the educational psychology principles also apply to computing, I received unexpected results contrary to the original hypotheses which indicate that merely adapting these principles to a new domain is not enough. I seek to understand what differences exist in learning programming, as compared to the other problem solving domains that explain the confusing experimental results I obtained.
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Personen KB IB clear | Ruth Colvin Clark , Richard E. Mayer | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) , Informatikcomputer science , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Programmierenprogramming , Psychologiepsychology | |||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
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1 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 6. Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum - Research and Practice (Aman Yadav, Phil Sands, Jon Good, Alex Lishinki)
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Volltext dieses Dokuments
Computer Science Is Different!: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 637 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.