/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and Simulation

Natasa Grgurina, Erik Barendsen, Cor Suhre, Klaas van Veen, Bert Zwaneveld
Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 65 bis 76), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Focus on Learning Programming Computational science, comprised of modeling and simulation, is a new theme in the new 2019 Dutch secondary education informatics curriculum. To investigate the pedagogical content knowledge (PCK) on modeling and simulation, we interviewed ten informatics teachers and analyzed their PCK, distinguishing its four elements - knowledge of goals and objectives, students´ understanding, instructional strategies and assessment - and investigated potential differential features of their PCK in order to typify teachers´ individual PCK. We charted the teachers´ PCK in terms of these four elements and found differential features related to knowledge of goals and objectives and related to knowledge of assessment, dividing these teachers into four distinct groups. However, these differential features do not lead to distinct types of PCK. Our findings will be used to explore the future development of teachers´ PCK and they will contribute to the development of teaching materials, assessment instruments and teacher training courses on modeling.
Von Natasa Grgurina, Erik Barendsen, Cor Suhre, Klaas van Veen, Bert Zwaneveld im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and Simulation

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.