Computer Science in the Eyes of Its Teachers in French-Speaking SwitzerlandGabriel Parriaux, Jean-Philippe Pellet
Zu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 179 bis 190), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper discusses the situation of high-school-level Computer Science education (CSE) in the French-speaking part of Switzerland through the eyes of Computer Science teachers. After presenting the peculiarities of the educational system in a federal state like Switzerland and its impact on CSE, we try to answer several questions about CS teachers, their profile, and their representations of the field. Recognizing that the primary field of study of most current CS teachers was not CS, we question their representations of CS in search of potential differences between specialists and non-specialists. On this basis, we analyze the distance between CS as it is taught in French-speaking Swiss high schools and CS as its teachers think it should ideally be taught. Finally, we present the important need for continuing education of CS teachers and the fact that, according to them, it should include both technical and didactic aspects.
Von Gabriel Parriaux, Jean-Philippe Pellet im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Computer Science in the Eyes of Its Teachers in French-Speaking Switzerland Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education - 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022 (Andreas Bollin, Gerald Futschek) (2022)
- Design and Analysis of a Disciplinary Computer Science Course for Pre-service Primary Teachers (Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Morgane Chevalier) (2022)
- Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education - 16th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2023, Lausanne, Switzerland, October 23–25, 2023 (Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux) (2023)
- Evaluating the New Secondary Informatics Curriculum in The Netherlands (Nataša Grgurina, Jos Tolboom, Bart Penning de Vries) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Computer Science in the Eyes of Its Teachers in French-Speaking Switzerland: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 808 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.