/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Design and Analysis of a Disciplinary Computer Science Course for Pre-service Primary Teachers

Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Morgane Chevalier
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 125 bis 137), 2022 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. A Step Beyond Digital EducationAccording to new curricula being introduced in Switzerland, primary teachers have to teach concepts related to computer science (CS), but most of them have never been through a CS course themselves. At our university of teacher education, we have introduced a new disciplinary CS course for pre-service teachers, aiming to provide them with basic CS foundations to better grasp, contextualize, and explain the CS topics they will bring to their classrooms. This “experience report” paper describes the structure and design choices of the new disciplinary course. We propose a thematic split of the relevant topics to discuss and highlight strategies to make the course relevant for our audience. The declared and effective learning outcomes are then analyzed, topic by topic, through crossing survey responses and exam data. We also use survey data from a year later, polling the same participants again for relevance of their learnings in the disciplinary course after being in classrooms and conducting activities in CS. Through this, success points and improvement areas of the new course as well as changes to be made for the next occurrences are identified.
Von Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Morgane Chevalier im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education im Text Design and Analysis of a Disciplinary Computer Science Course for Pre-service Primary Teachers (2022)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ashok R. Basawapatna, Jerome S. Bruner, Andreas Dengel, Sally Fincher, Anna Lamprou, Gabriel Parriaux, Jean-Philippe Pellet, Serge Petralito, Alexander Repenning, Anthony V. Robins

Fragen
KB IB clear
Was stellen sich (angehende) Lehrpersonen unter Informatik vor?

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Programmierenprogramming, SchweizSwitzerland
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1960 local  The Process of Education (Jerome S. Bruner) 6, 11, 2, 2, 9, 2, 5, 2, 5, 8, 3, 9861692730
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 2, 14, 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5, 1, 4, 5341435422
2017 Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017 (Erik Barendsen, Peter Hubwieser) 2, 7, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 5, 2, 2, 643876440
2019 local  The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) 4, 15, 1, 4, 7, 1, 3, 1, 8, 3, 3, 11246811520
2019 ITiCSE 2019 (Bruce Scharlau, Roger McDermott, Arnold Pears, Mihaela Sabin) 2, 7, 2, 4, 7, 1, 1, 2, 6, 3, 3, 6213216575
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 local web  Computer Science in the Eyes of Its Teachers in French-Speaking Switzerland (Gabriel Parriaux, Jean-Philippe Pellet) 1, 2, 2, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 6296142
2017 local web  Opinions of CS Teachers in Secondary School Education about CS in Primary School Education (Andreas Dengel) 6100
2019 local web  Making Computer Science Education Mandatory (Alexander Repenning, Anna Lamprou, Serge Petralito, Ashok R. Basawapatna) 6, 8, 3, 1, 2, 2, 1, 4, 1, 2, 4, 61166297

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.